• Emmy0

    Är jag gravid ?

    Hej är en tjej på 16 år

    Jag använder p-låter och har gjort det i ungefär 3 månader nu snart. Jag och min kille brukar har samlag utan kondom och rätt ofta när vi väl ses . Vi har skitit i kondom eftersom plåster ska skydda mot graviditet .

    Vi slutade med kondom ungefär för 7-8 veckor sen och haft sex flera gånger efter det och han kommit i mig. Nu känner jag mig illamående , trött , kräkig , ont i huvudet, uppsvullen och kan ibland få ont i nederdelen av magen, mina bröst har även fått tydligare blodådror och blivit ömma .

    (Ibland har jag märkt att ena kanten på plåstret suttit löst men inte förens nu läst att man tydligen ska byta för vara säker )

    Har läst om flera som blivit gravida med p-plåster och andra preventivmedel och hur stor är chansen att jag är gravid nu? Är jag kanske gravid eller behöver jag inte vara orolig ?

  • Svar på tråden Är jag gravid ?
  • Anonym (Dumt)

    Vill man inte bli gravid så måste man se till att skydda sig på de sätt man kan. Ju fler skydd desto bättre.

    Om du blivit gravid eller inte är omöjligt att svara på. Ta ett graviditetstest så får du svar och se till att skydda er ordentligt i framtiden!

Svar på tråden Är jag gravid ?