• Emelie Ohlsson

    Blåmärke på livmodern

    Hej, hoppas ni kloka människor kan lugna mig!

    Gravid v9 (8+5) åkte in i söndags för fick blödningar, läkaren sa att det såg bra ut men jag har ett blåmärke (hematom) på livmodern som blödde. Nu dagen efter så blöder jag igen, inte mycket men ändå, han bad mig återkomma om blödningen fortsatt och om jag har ont. Har dock inte ett dugg ont! Vi bor dock 1 och en halvtimme från närmaste sjukhus.

    Någon annan som haft detta?

  • Svar på tråden Blåmärke på livmodern
  • BambiM

    Jag hade också ett blåmärke på livmodern. Blödde nästan varje dag fram till ca v 12 då jag fick några rejäla blödningar med klumpar. Därefter avtog blödningen. Är nu gravid v 28 och allting är jättebra med bebisen. Så länge du inte har ont tror jag inte du behöver oroa dig att något är fel!

  • Smillis

    Jag hade en Hematom i förra graviditeten så fick progesteron utskrivet samt sängläge i en vecka, var bara uppe på toaletten typ. Sen när jag var på återkoll så var den borta så tror att det hjälpte att vara stilla och vila.

    Vet du varför du har fått en hematom? Jag tränade ganska hårt med mycket magövningar när jag började blöda så har inbillat mig att det är orsaken...

Svar på tråden Blåmärke på livmodern