• Enjobbigresa

    Ruvardag2 och redan symtom ??

    Som rubriken lyder har jag för två dagar sedan gjort en ostimulerad fet. Vi har satt in en blasocyst som enligt läkaren var rörlig men inte i bästa kvalite efter upptiningen. Jag tar inga progestoron eller liknande.

    Min fråga är nu. Jag har hela dagen idag känt ett lätt illamående/ halsbränna, vet inte hur jag ska förklara det. Kände såhär förra gången jag var gravid (men fick missfall). Men nu tycker jag bara att det är extremt tidigt att ens känna något överhuvudtaget. Känner aktivitet i tjejmagen och som sagt konstant men svagt illamående.

    Är det någon som fått symtom så tidigt, som redan ruvardag 2 i ostimulerad fet med en blasocyst?

  • Svar på tråden Ruvardag2 och redan symtom ??
  • Anonym (C)

    Redan morgonen efter min senaste FET hade jag ett par symtom som gjorde att jag bara "visste" att jag var gravid och ja, jag plussade samma kväll. Plussade alltså redan på ruvardag 1 denna gången.

  • Enjobbigresa

    [quote=79541851][quote-nick]Anonym (C) skrev 2019-04-02 00:39:14 följande:[/quote-nick]Redan morgonen efter min senaste FET hade jag ett par symtom som gjorde att jag bara "visste" att jag var gravid och ja, jag plussade samma kväll. Plussade alltså redan på ruvardag 1 denna gången.[/

    Oj. Menar du att du plussade på ett gravtest ruvardag ett?? :o

    Är du säker att du inte spontant gravid senast ägglossning?

    Ja alltså jag känner väldigt tydligt illamående men är helt chockad att det kom så fort. Vad kände du för symtom sådär snabbt? :)

  • Anonym (C)
    Enjobbigresa skrev 2019-04-02 00:49:57 följande:

    [quote=79541851][quote-nick]Anonym (C) skrev 2019-04-02 00:39:14 följande:[/quote-nick]Redan morgonen efter min senaste FET hade jag ett par symtom som gjorde att jag bara "visste" att jag var gravid och ja, jag plussade samma kväll. Plussade alltså redan på ruvardag 1 denna gången.[/

    Oj. Menar du att du plussade på ett gravtest ruvardag ett?? :o

    Är du säker att du inte spontant gravid senast ägglossning?

    Ja alltså jag känner väldigt tydligt illamående men är helt chockad att det kom så fort. Vad kände du för symtom sådär snabbt? :)


    Ja, jag plussade på ett vanligt graviditetstest dagen efter insättning och jag är 100% säker på att jag inte blivit spontant gravid eftersom jag inte hade haft sex på flera månader och dessutom mätte fostret så det matchade med insättningsdagen.

    Jag fick en miniblödning med torkat blod på morgonen (antar nu att det var nidblödning) och vaknade även genomsvettig den morgonen- något jag kände väl igen från flera av mina tidigare graviditeter.

    Min första graviditet var naturlig, men då började jag känna symtom redan på äl+5 (så motsvarande insättningsdag av blastocyst). Allt möjligt - kraftig "mensvärk", nidblödning, illamående mm.
Svar på tråden Ruvardag2 och redan symtom ??