• Äldre 2 Apr 11:31
    2146 visningar
    23 svar
    23
    2146

    Vul vecka 6+3 inget foster

    Behöver råd och stöd eftersom jag igår var på ett tidigt vul för att se om graviditeten satt där den skulle oroat mig för utomkvedes osv. Har även tagit lång tid att bli gravid ca 3 år med både missfall etc, därav det tidiga ul för att se att att stod rätt till.

    Var i vad jag trodde 6+4 men, vid ul sågs inget foster utan bara hinnsäck och gulesäck. Hon nämnde inget foster, vilket gjorde mig först snopen och sen väldigt ledsen. Kan var vara för tidigt att se? Är jag tidigare än hon/jag trodde. Är så rädd att der är ofostrig graviditet. Fick återbesök om 10 dagar.

    Någon med någon uppmuntrande historia?

  • Svar på tråden Vul vecka 6+3 inget foster
  • Äldre 2 Apr 11:32
    #1

    Hon sa att jag var 6+3


    Hon sa att jag var 6+3
  • Äldre 2 Apr 11:38
    #2

    Om hon ändå sa vilken vecka du är i så borde hon väl gått efter mått på barnet. Men konstigt om hon sa att det inte fanns något där.. Var lite otydligt

  • Äldre 2 Apr 11:42
    #3

    Hon räknade inte 6+3 enl. sista mens men såg sedan en graviditet som var kortare gången..? Har läst i några trådar då och då om kvinnor där inget foster synts, men några veckor senare syntes både foster och tickande hjärta. Inte helt ovanligt tänker jag... Har du fått en ny tid?

  • Äldre 2 Apr 11:42
    #4

    Förlåt, läste nu att du blivit inbokad på återbesök.

  • Äldre 2 Apr 11:50
    #5

    Ja, verkligen. Hon mätte hinnsäcken tror jag, till 6+3

    Har lång cykel och sen Äl på dag 20 denna gång. Så om det stämmer borde jag vara 6+ nånting.

    Men man tänker tyvärr alla negativa scenarion. Men hoppas såklart ändå.

    Kikade själv lite på skärmen och såg som ek prick vet dock ej vet det var!

    Men lite otydlig var hon, kollade väldigt snabbt och nämnde inget kring något missfall, utan att det var tdigt men tycker det borde ha setts någon eftersom fostret i denna vecka ska vara typ4mm-8mm. Kanske om apparaten var av sämre?

  • Äldre 2 Apr 11:59
    #6

    Frågade du nåt eller väntade du mest på svar? Fast oavsett så borde hon ju ha sagt nåt om hon hade sett nåt. Verkar ju litr skumt.. Och hon borde ju fatta att du blir orolig.

  • Äldre 2 Apr 12:00
    #7

    Det är svårt att gissa vad hon tänkte... Men försök att inte oroa dig i och med att hon inte sa något. Det är ju ändå väldigt tidigt

  • Äldre 2 Apr 12:01
    #8

    Detta är varför jag inte vågar boka VUL förrän runt vecka 8+, vet ju hur oroad jag lätt blir annars...

  • Äldre 2 Apr 12:02
    #9

    När jag var gravid med mitt andra barn var jag på ett ultraljud i vecka 9+3. Då såg läkaren (gick privat) ett foster som hon mätte till 7+3, vilket alltså var två veckor fel. Jag visste rätt exakt när min ägglossning var eftersom jag tog tempen och använde ägglossningstester med mera.

    Läkaren ville att jag skulle komma tillbaka två veckor senare för att kolla om fostret hade växt, men jag struntade i det för då hade jag KUB hos mödravården. Deras maskin var enormt mycket bättre, och nu stämde dateringen exakt med vad jag ansåg var min ägglossning. Så en dålig maskin kan göra mycket.

  • Äldre 2 Apr 12:16
    #10

    Men så skönt att höra babymama. Lugnade mig :) Hoppas att hennes apparat är sämre och att det nästa gång tickar ett hjärta.

    Ska försöka att inte oroa mig, men ovissheten är jobbig. Ska verkligen inte göra vul förrän vecka 8+ vid nästa graviditet.

Svar på tråden Vul vecka 6+3 inget foster