• smölan

    Vi som planerar att bli gravida efter sommaren

    Oj, det är närmare 10 år sen jag satt och hängde här på familjeliv. 
    Då satt jag här och var lika spänd som så många andra på om det skulle dyka upp ett blått streck på graviditetsstickan.

    Sedan dess har jag hunnit få 2 fina pojkar. Min förstfödde blir 9 till sommaren och min andra son fyllde nyligen 7 år. Vart tar åren vägen?

    Mycket har hänt sedan dess. För 4,5 år sedan separerade jag med deras pappa. Har sedan 4 år tillbaka en alldeles underbar sambo. Vi flyttade i slutet på oktober in i ett nybyggt radhus (bodde i min lilla 3:a innan dess tills vi mer eller mindre klev på varandra allihopa).

    Min sambo har inte barn sedan tidigare, och har aldrig varit någon jättefantast av att skaffa barn i framtiden. Men ju äldre han blir, desto mer sugen blir han och vi har hela tiden pratat om att vi troligtvis kommer skaffa ett barn gemensamt, även om det för mig hade varit ok om han inte hade velat ha några. Jag har ju trots allt 2 underbara killar redan.

    Men i fredags tog jag ut min spiral som jag haft i 4 år. Känns helt overkligt :D
    Vi planerar dock att bli gravida i slutet på aug/september någon gång, så vi förhoppningsvis får en bebis till nästa sommar. 
    Vi ska utomlands i sommar, och jag ville inte chansa att mensen strular när jag är utomlands, så bättre att ta ut den för tidigt än för sent kände jag. 

    Jag har tidigare haft EXTREMT lätt för att bli gravid. Båda mina söner är första-försöket-barn. ;D Tyvärr har jag även behövt gå igenom abort i mitt liv, så jag vet att jag iaf varit extremt fertil. Vi brukar skämta om att jag blir gravid av att bara titta på mig, men nu är jag äldre, så man vet ju faktiskt aldrig. 

    Är det någon mer än mig som planerar att bli gravid med "ankomst" inför sommaren 2020? :) 

  • Svar på tråden Vi som planerar att bli gravida efter sommaren
  • lisohl

    Så spännande!

    Vi har inte heeelt bestämt oss, men det lutar åt att även vi kommer försöka oss på barn nr 3 efter sommaren. Vi har också två pojkar sedan tidigare, våra är 4 och 1,5.

  • smölan

    Men åh :) vad kul! Jag har inte varit så där jättepigg på att skaffa en till då jag nästan gick in i väggen för några år sen, blev diagnostiserad med stress o ångestsyndrom, så ibland blir jag lite orolig att jag inte kommer palla att inte få sova regelbundet o om det blir en skrikig bebis.

    Jag har haft turen med båda mina söner att de var såå snälla bebisar (nu är de ju syskonbråk var o varannan dag men ????).

    Men jag älskade verkligen bebis perioden, så jag hoppas att det väger över o att jag lyckas hitta nån balans med stressen o sömnen.

    Ska bli så mysigt att få gå igenom en sista gravditet. Vill nästan att sommarn ska vara förbi så vi får börja försöka ????

  • 2014 baby
    får jag hoppa med här?jag är ensamstående!ska ner till Danmark och göra insemination gjorde samma med min son!tänkte börja efter sommaren
  • smölan
    2014 baby skrev 2019-04-29 22:38:44 följande:

    får jag hoppa med här?jag är ensamstående!ska ner till Danmark och göra insemination gjorde samma med min son!tänkte börja efter sommaren


    Åh vad spännande! Hoppas att det går bra ????????
  • smölan
    happycookie skrev 2019-05-01 18:55:05 följande:

    Har svårt att tänka på annat Någon mer?


    Jag känner som du. Vi försökte nu när vi var på semester. Har följt min mens o ägglossning i flera månader så jag skulle ha koll för tidigare glömde jag alltid vilken dag jag fick mens månaden innan så nu reggar jag allt i en app så jag har koll.

    Jag ska ta ett grav.test imorgon o hoppas på plus. ???? Har liknande symtom som tidigare gånger jag varit gravid, men är samtidigt rädd att jag inbillar mig nu när jag är 7 år äldre o passerat 30-sträcket, men hoppas jag har lika lätt att bli gravid som tidigare.

    Båda mina söner är 1a försöket barn. ??

    Hur går det för dig?
  • VictoriaBerggren

    kan man få spöksträck på fyra olika märken/test??

  • smölan
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-14 16:47:50 följande:

    kan man få spöksträck på fyra olika märken/test??


    Ingen aning.

    Hur tidigt tog du testen? Kanske för tidigt att testa. Tycker de borde isa tydligt på ngt om du är gravid.

    Jag ser ett spökstreck på det översta från clear blue som du har men inte på de andra men de kan ju vara mobilen som ger orättvis bild.

    Testa igen :)
  • VictoriaBerggren
    smölan skrev 2019-08-18 11:44:14 följande:

    Ingen aning.

    Hur tidigt tog du testen? Kanske för tidigt att testa. Tycker de borde isa tydligt på ngt om du är gravid.

    Jag ser ett spökstreck på det översta från clear blue som du har men inte på de andra men de kan ju vara mobilen som ger orättvis bild.

    Testa igen :)


    De var inte spöksträck på någon av de. Fick bekräftat på digitalt sen:)
  • smölan
    VictoriaBerggren skrev 2019-08-18 11:58:33 följande:
    De var inte spöksträck på någon av de. Fick bekräftat på digitalt sen:)
    Men vad kul =D Stooooort grattis :D
Svar på tråden Vi som planerar att bli gravida efter sommaren