• extrembarnlängtan

    Finns det en chans?

    Den 23/3 fick jag min mens men då var den en dag sen. Tog ett test den 22/3 på morgonen då mensen inte hade kommit o det visade negativt. Men jag tyckte jag blödde mindre den här gången i jämförelse med dem andra gångerna. Men har den senaste dagarna haft hugg nere i magen, nästan som mensvärk. I söndagskväll så hade jag så fruktansvärt ont i mina bröstvårtor att jag inte kunde ha varken tröja eller BH på mig o definitivt inte täcket när jag skulle sova. Är trött nästan hela tiden. Spelar ingen roll hur många rimmar jag sover på natten. Idag har jag även fruktansvärt ont i bröstvårtorna att jag får gå utan tröja här hemma. Ska ha ÄL i slutet av veckan, början på nästa vecka. Nu till min fråga- finns det en chans att jag blev gravid förra cyklen även fast jag blödde när jag gjorde. Kan man ha ?mens? även fast man är gravid? Har hört vissa säga ja o vissa nej.

  • Svar på tråden Finns det en chans?
  • Anonym (A)

    Man har inte mens om man är gravid, man kan dock få blödningar även under graviditet.

    Det kan hända att du hade ägglossning senare än du tror förra gången och att du därför testade för tidigt för att det skulle visa något. Det är ju dock inte särskilt stor chans som du kanske förstår. Symtom säger absolut ingenting. Men för att vara säker kan du ju testa nu igen och se. Är det negativt nu kan du utgå från att du inte är gravid. Det är en ytterst liten andel kvinnor som testar negativt genom hela graviditeten och chansen att du skulle tillhöra den är i stort sett noll.

Svar på tråden Finns det en chans?