• deadinside866

    Förlorade min storebror, hur går jag vidare?

    Behöver hjälp, mer en 8 månader sen förlorade jag min strorebror och vet inte hur jag ska gå vidare för han blev skjuten osv och allt är så jobbigt. Hur ska man gå vidare? snälla hjälp .Gråter dag och natt för honom fortfarande för har aldrig förlorat nån i mitt liv innan och allt blev bara så jobbigt. Är rätt så ung osv så hur ska man gå vidare efter att ha förlorat nån?

  • Svar på tråden Förlorade min storebror, hur går jag vidare?
  • Madde 35

    Vännen... Jag läste ditt inlägg och var tvungen att logga in :(.

    Åh vad det gjorde ont att läsa ;(. Jag blir ledsen här och känner så med dig. Jag beklagar verkligen och önskar jag kunde ge dig en bamsekram och säga att allt kommer bli bra.

    Måste göra fruktansvärt ont. Gråt, prata, prata, ut med känslorna! Våga vara liten och ledsen. Försök komma ihåg alla fina stunder ni haft.

    Tänk att han har det bra nu. Jag som tror på livet på andra sidan tror ju att han finns med dig.

    Jag hoppas innerligt att du har vänner och anhöriga omkring dig. Stor kram

  • Amla07

    Du har varit med om det värsta man kan uppleva. Gå till skolans kurator, du behöver få prata om detta med någon som inte är familj. Man har så mycket känslor kring den som dött, både sorg, skuld över att själv leva, ilska kanske, om personen som dog utsatte sig för farliga situationer osv. Att läsa böcker som skrivits av andra som förlorat någon hjälper också. Miste min pojkvän i en drunkningsolycka och läste mycket då.

  • deadinside866
    Amla07 skrev 2019-04-03 06:58:46 följande:

    Du har varit med om det värsta man kan uppleva. Gå till skolans kurator, du behöver få prata om detta med någon som inte är familj. Man har så mycket känslor kring den som dött, både sorg, skuld över att själv leva, ilska kanske, om personen som dog utsatte sig för farliga situationer osv. Att läsa böcker som skrivits av andra som förlorat någon hjälper också. Miste min pojkvän i en drunkningsolycka och läste mycket då.


    -

    beklagar verkligen, och tack för tipsen<3
  • deadinside866
    Madde 35 skrev 2019-04-03 01:33:28 följande:

    Vännen... Jag läste ditt inlägg och var tvungen att logga in :(.

    Åh vad det gjorde ont att läsa ;(. Jag blir ledsen här och känner så med dig. Jag beklagar verkligen och önskar jag kunde ge dig en bamsekram och säga att allt kommer bli bra.

    Måste göra fruktansvärt ont. Gråt, prata, prata, ut med känslorna! Våga vara liten och ledsen. Försök komma ihåg alla fina stunder ni haft.

    Tänk att han har det bra nu. Jag som tror på livet på andra sidan tror ju att han finns med dig.

    Jag hoppas innerligt att du har vänner och anhöriga omkring dig. Stor kram


    -

    tack, hoppas också han har det bra. Han var min bästavän och storebror, jobbigt att gå vidare bara.:/
  • Madde 35
    deadinside866 skrev 2019-04-03 07:43:48 följande:

    -

    tack, hoppas också han har det bra. Han var min bästavän och storebror, jobbigt att gå vidare bara.:/


    Jag förstår det ;(

    Ser hur tajta mina barn är och vet att de skulle bli helt förstörda om det hände den andre något. Önskar jag kunde trolla... kram på dig
Svar på tråden Förlorade min storebror, hur går jag vidare?