• modesty74

    Äggstor svullnad på halsen, orolig!!!

    Hej! Min 3-åring har fått en äggstor svullnad på halsens utsida. För 2 veckor sedan kände jag en något förstorad lymfkörtel på samma sida när hon hade 40 graders feber och var riktigt förkyld. Min fråga är om någon annan har känt en såpass stor svullnad efter att ert barn har varit sjukt?? Var på vårdcentralen igår. CRP (sänkan) visade ingen infektion eller inflammation. Det togs även prover på de vita blodkropparna (svar om 1 vecka). Tänker såklart lymfom (cancer). Tacksam för svar! Mvh orolig mamma.

  • Svar på tråden Äggstor svullnad på halsen, orolig!!!
  • Fia 28

    Jag hade enormt svullna lymfar när ja va liten o varit sjuk. Det kollades upp flera gånger men de hittade inget. Jag hr nog samma problem än idag men nu sväller inte de på halsen utan de bakom öronen.

  • Fia 28
    modesty74 skrev 2019-04-03 17:00:39 följande:

    Fia 28; Typ som ett litet hönsägg?


    Jo de svullna nog rejält. Går det inte ner om några dar så får ni kolla upp det. Viktigt att inte pilla på det.
  • Fia 28

    Ursäkta, ni har ju redan kollat upp det. Men det lägger sej säkert om några dar eller en vecka.

  • modesty74

    Fia 28; Ippdaterar eftersom du var så snäll och svarade. Det var Streptokocker, något som VC missade. Så tacksam för det. Man tänker ju alltid det värsta. Ha en fin kväll!<3

  • Fia 28
    modesty74 skrev 2019-04-03 22:08:24 följande:

    Fia 28; Ippdaterar eftersom du var så snäll och svarade. Det var Streptokocker, något som VC missade. Så tacksam för det. Man tänker ju alltid det värsta. Ha en fin kväll!<3


    Bra ni fick svar på vad det var och det inte var något allvarligt!
  • isolande

    Min son hade oxå en stoooor svullnad på halsen vid ett tillfälle, precis som du beskriver. Jag var helt säker på att det var streptokocker. Han hade dock inte feber så VC tog ingen odling på honom och han var hur pigg och glad som helst. Svullnaden försvann på någon vecka.

    Bra att ni kollade upp igen och att ni fick behandling.

Svar på tråden Äggstor svullnad på halsen, orolig!!!