• therik

    Söker råd vart jag ska träffa en partner

    Är en man på 40+ nybliven singel som tycker det är svårt att träffa kvinnor.. inte när man väl får kontakt jag kan prata med dom. men just den första kontakten tycker jag är jättesvår. Har testat olika dejtingsidor men det är väldigt svårt. Antagligen är de flesta kvinnor överösta med kukbilder osv o börjar tappa hoppet.. låtet så när man pratar med dom iaf. Jag är en man som gärna spenderar tid i skog o mark bor på en liten ort dricker inte o går inte på krogen.. så hjälp mig snälla hur skulle ni kvinnor vilja bli kontaktade tex?

  • Svar på tråden Söker råd vart jag ska träffa en partner
  • Anonym (där kvinnor finns)

    Är kvinna och söker själv partners via nätet mestadels och försöker just nu komma fram till vad jag söker och kräver av en man för att bli intresserad. Inser att det är så otroligt många faktorer som ska stämma. Först är det klart bilden och de resterande. Gillar jag inte dem spelar det över huvudtaget ingen som helst roll om killen har alla andra kriterier rätt och en superbra profiltext eller vad han skriver till mig.

    Mitt drömscenario är att en av de männen jag själv har tittat på skriver till mig ganska snart efteråt. Att han har läst min profil och har humor och distans, skriver något inbjudande som det går att svara på. Alltså inte bara "vad gör du, eller hur mår du" eller något fantasilöst. Att han bor nära mig och verkar sympatisk och intressant och gillar att samtala, att an verkar intresserad och ställer förldfrågor och inte bjuder ut mig för snabbt, eftersom alla som bara vill ha sex gör så.

    Tålamod är en fin egenskap i  en man och att han vill ta det vidare till telefon efter en tid för att höra min röst och komma lite närmre.

    Mitt råd till dig och andra män är att satsa mycket på era bilder och hur ni börjar prata med kvinnorna. Humor kommer man långt med och vänlighet. Visst kan man ha iite flörtig underton relativt snabbt men först ska man intressera sig för hennes person och att samtalet flyter:)

  • Anonym (Målsättning)
    therik skrev 2019-04-03 19:20:39 följande:

    Är en man på 40+ nybliven singel som tycker det är svårt att träffa kvinnor.. inte när man väl får kontakt jag kan prata med dom. men just den första kontakten tycker jag är jättesvår. Har testat olika dejtingsidor men det är väldigt svårt. Antagligen är de flesta kvinnor överösta med kukbilder osv o börjar tappa hoppet.. låtet så när man pratar med dom iaf. Jag är en man som gärna spenderar tid i skog o mark bor på en liten ort dricker inte o går inte på krogen.. så hjälp mig snälla hur skulle ni kvinnor vilja bli kontaktade tex?


    Känner igen mig i mycket. Jag använder nätdejting även om det egentligen inte är min grej, men vet inte hur jag ska träffa nån annars, då jag inte är så social.
    Jag skriver till de som är intressanta, och jag nämner nåt jag läst i hennes profil. God ton och respekt självklart. Var ett tag sen jag skrev till nån, senast var en i min stad, men hon svarade inte. Kärring Skrattande
  • Anonym (Tjej)

    Träffade min man i kön på ica, snackade o bjöd på date. Gift o två barn i dag

  • Anonym (Sara)

    Gå med i Friluftsfrämjandet eller någon kurs/några kurser där du träffar likasinnande. Skapa förutsättningar i din vardag för att träffa nytt folk, vidga bekantskapskretsen osv.

  • Anonym (Line)

    Har du barn?

    Gå med i några singelgrupper på Facebook kanske, eller grupper för de som gillar friluftsliv.

    Jag är också singel även om jag inte aktivt letar, tänker mer ?är det meningen så är det?, men inser att det kanske är en lite väl hoppfull inställning efter 35 haha

  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Line) skrev 2019-04-23 23:56:09 följande:

    Jag är också singel även om jag inte aktivt letar, tänker mer ?är det meningen så är det?, men inser att det kanske är en lite väl hoppfull inställning efter 35 haha


    Kvinnor över 35 är oftast de som är mest attraktiva Skrattande
  • Anonym (Line)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-24 07:30:33 följande:

    Kvinnor över 35 är oftast de som är mest attraktiva 


    Haha ja det beror kanske på vem man frågar. Men ja, jag tycker detsamma om män och skulle ha svårt att dejta någon under 35, helst inte ens under 40

    Men för egen del anser jag mig både se bättre ut, må bättre, och veta mer tydligt vad jag vill ha nu som 37-åring än för, låt säga 10 år sedan.
Svar på tråden Söker råd vart jag ska träffa en partner