• Wed 3 Apr 2019 20:44
    124 visningar
    7 svar
    7
    124

    Söker råd vart jag ska träffa en partner

    Är en man på 40+ nybliven singel som tycker det är svårt att träffa kvinnor.. inte när man väl får kontakt jag kan prata med dom. men just den första kontakten tycker jag är jättesvår. Har testat olika dejtingsidor men det är väldigt svårt. Antagligen är de flesta kvinnor överösta med kukbilder osv o börjar tappa hoppet.. låtet så när man pratar med dom iaf. Jag är en man som gärna spenderar tid i skog o mark bor på en liten ort dricker inte o går inte på krogen.. så hjälp mig snälla hur skulle ni kvinnor vilja bli kontaktade tex?

  • Svar på tråden Söker råd vart jag ska träffa en partner
  • Wed 3 Apr 2019 21:21
    #1

    Söker alltså tips o råd ang sånt jag kanske inte tänkt på helt enkelt bomba på

  • truths­eekerZ
    Wed 3 Apr 2019 21:24
    #2
    -1

    du kan alltid fråga gud om den perfekta partnern.

  • Thu 4 Apr 2019 01:29
    #3

    Sätt upp en kontaktannons på lokala ICA? en gammal hederlig "gillar skog o mark, barn o goa myskvällar, nykterist o gillar inte krogen"...

  • Thu 4 Apr 2019 05:52
    #4

    Gemensamma vänner,

    I skogen

    I singelgrupper på fb

    Föreningsliv

  • Kusine­n
    Thu 4 Apr 2019 06:18
    #5

    Gå med i friluftsfrämjandet eller liknande där du kan träffa lite nytt folk. Det är väl oftast det som gör det svårt när man blir äldre , att man har fast umgänge och sällan lär känna nya människor. Då blir det också få möjligheter att träffa nån att förälska aig i.

  • Thu 4 Apr 2019 07:08
    #6

    Jag personligen gillar nätet. Gå med i lite diskussionsgrupper som intresserar dig på Facebook och se om någon lämplig blivande partner dyker upp.

    .. om du inte springer på henne när du är ute i skogen.

  • Thu 4 Apr 2019 07:58
    #7
    therik skrev 2019-04-03 20:44:36 följande:

    Är en man på 40+ nybliven singel som tycker det är svårt att träffa kvinnor.. inte när man väl får kontakt jag kan prata med dom. men just den första kontakten tycker jag är jättesvår. Har testat olika dejtingsidor men det är väldigt svårt. Antagligen är de flesta kvinnor överösta med kukbilder osv o börjar tappa hoppet.. låtet så när man pratar med dom iaf. Jag är en man som gärna spenderar tid i skog o mark bor på en liten ort dricker inte o går inte på krogen.. så hjälp mig snälla hur skulle ni kvinnor vilja bli kontaktade tex?


    Om inte rena datingsidor funka sluta med det.

    Ta en rejäl funderar på vad du söker, något tillfälligt kul för helger och semester, seriös förhållande, någon att bli gammal med.

    Funder också lite på krav, måste hon bo på orten, barn, nya barn, ekonomi, intressen osv.

    Försök bygga upp ett nätverk kring dina intressen, gå med i någon intresseförening, gör resor, delta på aktviteter. Se till att du aktiverar dig socialt, i första steg inte så mycket att hitta någon utan att skapa ett socialt liv kring dina intressen, sen brukar det ge sig.


Svar på tråden Söker råd vart jag ska träffa en partner