• envitkanin

    Uvi under en dag/några timmar? Grav.symptom?

    (BAKGRUNDSINFO: Jag hade mens 13-17/2 och opererades 28/2 varpå jag fick en konstig mens på 2 dagar 4-5/3, kanske var operationen/antibiotikakuren som gjorde att den kom ca 10 dagar tidigare än beräknat. Hur som helst fick jag nästa mens 22 dagar senare, d.v.s. 27/3 och den varade t.o.m. 29 eller 30/3 (till i fredags/lördags). När jag fyllde i denna info visade min kalender att min ÄL/mina fertila dagar skulle börja samma dag/dagen efter då mensen tog slut samt hålla på till ungefär imorgon/övermorgon.)

    Jag hade sex 29/3-2/4, så senast igår (tisdag) och på eftermiddagen började jag känna stickningar, sveda och ett behov av att konstant kissa ut en droppe. Det kom väldigt plötsligt och utan förvarning, tog två tabletter som jag tidigare använt och som är bra för underlivet och somnade på något vis. Imorse när jag vaknade var allt som bortblåst..! Har haft uvi många gånger tidigare men det har alltid varat minst någon dag. Undrar om det kan vara något befruktningssymptom jag känt av i och med att mina fertila dagar varit under de dagarna jag haft sex, eller är det för tidigt? Hjälp! (Om denna cykel blir lika kort som den förra, d.v.s. 22 dagar, så är nästa mens beräknad 18/4, om nu den infon kan vara till någon hjälp).

  • Svar på tråden Uvi under en dag/några timmar? Grav.symptom?
  • Anonym (Louice)

    Nej, absolut inte!

    Befruktning är inget man kan känna av, det är fysiskt omöjligt.

    Därmed inte sagt att du kan blivit gravid ändå denna månaden, men att du hade symptom på urinvägsinfektion är inte något tecken.

  • envitkanin
    Anonym (Louice) skrev 2019-04-03 23:15:47 följande:

    Nej, absolut inte!

    Befruktning är inget man kan känna av, det är fysiskt omöjligt.

    Därmed inte sagt att du kan blivit gravid ändå denna månaden, men att du hade symptom på urinvägsinfektion är inte något tecken.


    Tack för ditt svar! :) har läst om många som hävdat att de känt av befruktningen men har också tyckt att det varit märkligt, hur som helst syftade jag inte på själva befruktningen som boven bakom uvi-n utan mer att uvi-n kanske kunde vara ett symptom på att det tagit sig? När jag läst om symptom så verkar det som att många antingen haft uvi eller också haft liknande besvär som sedan har visat sig ha med graviditeten att göra, dock tror jag inte rikrigt att man blir såhär pass kissnödig eller känner sådana smärtor då ägget i mitt fall ev inte ens har fäst/precis har fäst men tänkte mer att min korta cykel kanske gjorde att allt gick snabbare.
  • Anonym (Louice)
    envitkanin skrev 2019-04-04 12:59:47 följande:

    Tack för ditt svar! :) har läst om många som hävdat att de känt av befruktningen men har också tyckt att det varit märkligt, hur som helst syftade jag inte på själva befruktningen som boven bakom uvi-n utan mer att uvi-n kanske kunde vara ett symptom på att det tagit sig? När jag läst om symptom så verkar det som att många antingen haft uvi eller också haft liknande besvär som sedan har visat sig ha med graviditeten att göra, dock tror jag inte rikrigt att man blir såhär pass kissnödig eller känner sådana smärtor då ägget i mitt fall ev inte ens har fäst/precis har fäst men tänkte mer att min korta cykel kanske gjorde att allt gick snabbare.


    Ja det är ju inte ovanligt med uvi när man är gravid, men det brukar komma senare.

    Att behöva kissa ofta är ett tidigt symptom, däremot.

    Tidigast ca 7 dagar efter ägglossningen/befruktningen kan man börja få symptom.

    Lycka till!
Svar på tråden Uvi under en dag/några timmar? Grav.symptom?