• Fallon

    Betyder en tom hinnsäck att det är MF på gång?

    Hej!

    Jag väntar mitt första barn just nu med min sambo. Enligt graviditetstestet jag gjorde 18 mars och min ägglossningskalender som jag följer varje månad i försöken att bli gravid så ska jag nu enligt beräkningarna vara gravid i vecka 7 (6+3/4). I början ömmande mina bröst och jag kände molvärk. Har varit extremt trött och väldigt känslig. Men har under dessa veckor nu varit orolig. Jag har inte blödit något.

    Åkte till gyn idag för att göra ett VUL och hon kunde se ?något? i min livmoder. En hinnsäck som hon mätte till 4mm och sa att jag måste vara mycket tidigare i min graviditet än vad jag och barnmorskan trodde.

    Vi bokade ett nytt besök nästa vecka. Hon sa aldrig vilken vecka jag var i. Allt gick så fort och jag hann knappt klä på mig innan hon gick ut ur rummet.

    Behöver jag vara orolig? Är det ett MF? Har någon annan varit med om något liknande? Borde vi inte ha sett ett foster och ett tickande hjärta?

    Orolig som bara den...

  • Svar på tråden Betyder en tom hinnsäck att det är MF på gång?
  • Anonym (Mia)

    Man borde kunna se hjärtaktivitet i vecka 7.

    Jag säger inte att hoppet är ute för er, men jag skulle nog ställa mig in på att det tyvärr inte gått vägen.

  • Anonym (...)
    Fallon skrev 2019-04-04 15:48:01 följande:

    Hej!

    Jag väntar mitt första barn just nu med min sambo. Enligt graviditetstestet jag gjorde 18 mars och min ägglossningskalender som jag följer varje månad i försöken att bli gravid så ska jag nu enligt beräkningarna vara gravid i vecka 7 (6+3/4). I början ömmande mina bröst och jag kände molvärk. Har varit extremt trött och väldigt känslig. Men har under dessa veckor nu varit orolig. Jag har inte blödit något.

    Åkte till gyn idag för att göra ett VUL och hon kunde se ?något? i min livmoder. En hinnsäck som hon mätte till 4mm och sa att jag måste vara mycket tidigare i min graviditet än vad jag och barnmorskan trodde.

    Vi bokade ett nytt besök nästa vecka. Hon sa aldrig vilken vecka jag var i. Allt gick så fort och jag hann knappt klä på mig innan hon gick ut ur rummet.

    Behöver jag vara orolig? Är det ett MF? Har någon annan varit med om något liknande? Borde vi inte ha sett ett foster och ett tickande hjärta?

    Orolig som bara den...


    Jag tror att jag är i samma vecka som dig (6+4) och tog också gravtest 18e. Tyvärr så tror jag som föregående att det låter som att det inte gått vägen. Jag håller tummarna för att det ändå är tidigare än du tror, men iom gravtestet så kan det ju inte vara väldigt mycket tidigare - för det kan inte visa positivt hur tidigt som helst =/
    Det ska vara om dom har en gammal maskin, då kan det vara svårt att se trots att allt är som det ska.
  • Fallon

    Grattis till din graviditet :)!!

    Hon sa att jag måste vara betydligt tidigare.

    Iofs mätte hon bara en gång, jag var kissnödig under ultraljudet vilket gjorde att hon hade lite svårt att hitta.

    Som sagt jag vet verkligen inte, jag tänkte också att man borde kunna ha sett ett hjärta. Jag är inställd på att det är något som inte har gått som det skulle.

    Jag ska tillbaka på torsdag, hon sa att allt såg bra ut. Det satt där det Skulle och min livmoder och min slemhinna såg bra ut.

    Hon sa även att hon kan inte säga att det kommer att gå bra, eller att det kommer att gå dåligt.

    Usch, känner mig verkligen helt hjälplös.

  • Anonym (...)
    Fallon skrev 2019-04-04 19:41:56 följande:

    Grattis till din graviditet :)!!

    Hon sa att jag måste vara betydligt tidigare.

    Iofs mätte hon bara en gång, jag var kissnödig under ultraljudet vilket gjorde att hon hade lite svårt att hitta.

    Som sagt jag vet verkligen inte, jag tänkte också att man borde kunna ha sett ett hjärta. Jag är inställd på att det är något som inte har gått som det skulle.

    Jag ska tillbaka på torsdag, hon sa att allt såg bra ut. Det satt där det Skulle och min livmoder och min slemhinna såg bra ut.

    Hon sa även att hon kan inte säga att det kommer att gå bra, eller att det kommer att gå dåligt.

    Usch, känner mig verkligen helt hjälplös.


    Tack :)
    Men det är ju positivt att hon tycker allt ser bra ut. :) Kan det kanske vara så att ägget fäste sent, och att gravtesten ändå fångade upp låga halter av hcg? Förstår att väntan är jobbig, men håller tummarna för dig :)
    Muusan skrev 2019-04-04 19:44:49 följande:

    Kan man be om vul om man är orolig? Går in i vecka 9 på lördag :)


    Här är dom stenhårda, man får inget utöver de som ingår. Jag var tvungen att boka privat trots att jag precis haft två missfall på rad och inte ens vet hur långt gången jag är. Men på andra ställen har jag hört att dom är lite mer generösa, så det är absolut värt att fråga.

  • Muusan
    Anonym (...) skrev 2019-04-04 19:48:19 följande:

    Tack :)

    Men det är ju positivt att hon tycker allt ser bra ut. :) Kan det kanske vara så att ägget fäste sent, och att gravtesten ändå fångade upp låga halter av hcg? Förstår att väntan är jobbig, men håller tummarna för dig :)Här är dom stenhårda, man får inget utöver de som ingår. Jag var tvungen att boka privat trots att jag precis haft två missfall på rad och inte ens vet hur långt gången jag är. Men på andra ställen har jag hört att dom är lite mer generösa, så det är absolut värt att fråga.


    Då ska jag nog fråga. Min bm är rätt snäll av sig :) har inget besök där förens 29/ 4 så ett tag kvar :)
  • Fallon

    Ja kanske kan det vara så. Jag har läst runt en hel del, det finns såklart mycket solskenshistorier, men också många där det inte har gått vägen tyvärr.. :(

    Har även läst om mammor som har blivit tillbakaflyttade en hel månad. Jag är väldigt oregelbunden med mens och ägglossning så just den månaden jag blev gravid så vet jag faktiskt inte när jag hade ÄL.

    Jag håller tummarna för att det går bra, skulle det värsta hända så försöker vi igen.

    Jag fick en väldigt bra läkare, jag ringde direkt till gynmottagningen och beskrev min oro och fick komma in samma dag.

    Hon bokade som sagt även en tid nästa vecka åt mig. Kanske berodde det på osäkerhet eller att hon märkte hur ledsen och besviken jag blev.

  • LFF

    När jag var gravid och skulle ha ett tidigt VUL så sa de att de helst inte bokade in besök innan man gått in i v8 (7+) just pga osäkerheten att man kanske inte skulle se något annat än en tom hinnsäck. Nu är detta 6 år sedan men ändock.

    På 7+5 blev jag daterad till 7+2 och man såg embryona klart och tydligt.

  • Fotbollstjej

    hej fallon! 

    det du beskriver hände mig igår.

    dok fick jag en blödning i söndags men de var en väldigt liten blödning. 
    åkte in igår å gjorde ett VUL
    å då kunde BM inte se något embryo utan bara fostersäck. men skulle komma tillbaka på måndag å göra ett nytt VUL. 

    enligt mina egna beräkningar så skulle jag igår vara i 6+4 
    men enligt foster säcken blev de 4+2. 
    å de kan ju ungefär stämma eftersom vi räknar ju att man är två veckor tidigare än själva embryot är. 

    men jobbigt när man inte vet och man blir väldigt orolig. så jag förstår din känsla, jag känner likadant

Svar på tråden Betyder en tom hinnsäck att det är MF på gång?