• BeaBeatrice

    Lågt HCG och blödning, tidigt gravid.

    Jag och min fästman har länge försökt att bli gravida men utan framgång. Vi har valt att vända oss till en privat infertilitetsklinik i hopp om att de kan hjälpa oss. Vi båda är i 25-års åldern. Vi började behandlas med läkemedlet Letrozol och fick genast ägglossning, dock ingen befruktning efter första menstruationen. Efter den andra omgången av Letrozolbehandlingen så kunde inte gynekologen se någon antydan till några äggblåsor, varken på besöket den 11:e mars eller den 15:e mars, så vi tänkte att vi gör ett nytt försök nästan månad. Den 28 mars så kom chocken, vi är gravida och stickan angav att vi är i vecka 1-2. Fredagen den 29:e mars så åkte vi till KK och där bekräftades graviditeten. HCG-värdet låg dock på 50. Den 1:a april så låg HCG-värdet på cirka 62, alltså ingen direkt ökning och gynekologen meddelar att han väntar att vi ska få missfall. Jag tog ett nytt blodprov igår (3:e april) men har inte fått något besked om detta ännu. Idag så har jag fått bruna små flytningar (vanligt jag vet) som endast syns när jag torkar mig efter toabesök. Känner en molande värk i ländryggen och livmodern, tidigare strålningar mot ljumskarna. Är det någon som har varit med om liknande? Kan jag ha blivit gravid senare pga sen ägglossning då gynekologen inte kunde se några äggblåsor? Kan mina låga HCG-värden bero på att jag kanske är en "låghormonare" eller att jag är tidigare i min graviditet än beräknat? Är det någon som har varit med om liknande? Är orolig som tusan. :/

  • Svar på tråden Lågt HCG och blödning, tidigt gravid.
  • BeaBeatrice
    Akira Öken skrev 2019-04-04 20:51:40 följande:

    Förstår verkligen oron! Har du loggat in på 1177 och tittat om det finns något resultat registrerat?


    Jajamensan man kan inte se att det är dokumenterat några provsvar tyvärr. Får helt enkelt vänta och se.
  • Akira Öken
    BeaBeatrice skrev 2019-04-04 21:12:48 följande:

    Jajamensan man kan inte se att det är dokumenterat några provsvar tyvärr. Får helt enkelt vänta och se.


    Äsch då. Håller tummarna för positivt besked!
  • Orangebeans

    Oavsett om du blev gravid senare än du tror eller inte så ska hcg dubblas på 48-72 timmar och det har det ju inte gjort, så det är inget bra tecken tyvärr.

Svar på tråden Lågt HCG och blödning, tidigt gravid.