• Thu 4 Apr 2019 23:07
    85 visningar
    0 svar
    0
    85

    Plötslig oregelbunden mens

    Hej,

    Jag och min sambo är nu inne på vår 6e månad att försöka bli gravida. Har testat med ÄL-stickor men av någon anledning så "fastnar" det inte för oss.

    Min mens har de senaste två månaderna varit helt knäpp, jämfört med att den alltid annars brukar vara regelbunden och nästan alltid på klockslaget. För två månader sedan var den 5 dagar sen och förra månaden 8 dagar tidig. Är det fler som upplevt att mensen blivit oregelbunden och konstig när ni försökt bli gravida? Jag blödde nu senast i 9 dagar och testade med äl sticka idag (dagen efter sista blödningen) som visade svagt positivt, ska testa imorgon också för att se om de blivit starkare. Kan de vara så att det varit ett tidigt missfall som orsakat rubbningen?

    Förstår mig verkligen inte alls på min kropp längre och blir så ledsen varje månad som mensen kommer även fast jag vet att det kan ta tid så gör det ont då vi verkligen vill ha barn...

    Jag får ont av bara tanken att inte kunna utreda om något är fel fören vi försökt i ett år. All styrka till er som kämpat längre än oss!

Svar på tråden Plötslig oregelbunden mens