• Anonym (Plötslig spädbarnsdöd)

    Livrädd

    Jag har en son på 4 veckor. Sedan tidigare har jag 2 döttrar på 7 och 10 år. Jag var under tiden döttrarna var små delvis orolig för plötslig spädbarnsdöd men inte i närheten av vad jag är nu. Kan inte sova på nätterna nästan! Lider dessutom av utmattningsdepression och GAD så det gör väl knappast att min oro blir bättre.

    Jag vet inte vad jag ska göra för att minska min oro. Följer alla råd till punkt och pricka. Alla utom ett. Sova i egen säng. Sonen sover i egen säng från kvällen men efter första uppvaket kommer han till vår säng. Ammar så att liggamning tillämpas under natten. Dels för att jag ska få lite sömn iallafall. Men jag är så rädd. Vill inte mista min efterlängtade son.

  • Svar på tråden Livrädd
  • Anonym (Lizz)

    Som andra skriver andningslarm. Jag kände mig mycket tryggare m det var också väldigt orolig för oss med mitt sist tredje barn.

  • Anonym (Plötslig spädbarnsdöd)

    Funderar på larm men även hört en del negativt om det ????

  • ballerinakakaoreo

    Vad skulle vara negativt? Jag kommer köpa ett andningslarm sen, inte för att jag möjligtvis är orolig men för att jag kommer bry mig om barnet och välja alla hjälpmedel som finns för att det inte ska råka ut för någonting

  • ballerinakakaoreo

    Vad skulle vara negativt? Jag kommer köpa ett andningslarm sen, inte för att jag möjligtvis är orolig men för att jag kommer bry mig om barnet och välja alla hjälpmedel som finns för att det inte ska råka ut för någonting

  • Anonym (ok)
    Anonym (Plötslig spädbarnsdöd) skrev 2019-04-05 22:32:45 följande:
    Funderar på larm men även hört en del negativt om det ????
    Vad då för negativt? Är det även negativt med ett brandlarm tex?
Svar på tråden Livrädd