• Äldre 5 Apr 11:17
    324 visningar
    2 svar
    2
    324

    Bdrägeriförsök

    Hej,

    Söker egentligen förslag till om man ska göra något åt det jag ska berätta, om man kan.

    Såhär är det. Jag skrev i en annons på facebook där en person med namn G**** K**** sålde mini rodini kläder. Det blev uppenbart att detta konto var fejk rätt snabbt. därefter försvann kontot illa kvickt.

    Får ca 2 veckor senare ett meddelande av en person N****** R**** på messenger där hon skriver i stil med "ursäkta att jag svarar så sent, varorna finns kvar". Minns inte vad det var jag hade frågat om och hon skickade bilder. Det var samma bilder som tidigare så det var rätt uppenbart att jag hade kontakt med en korkad bedragare. Bad denne dra åt hvete igen och kontot raderades.

    Hittar nu en person vid namn M****** K**** och det finns en person vid namn G****** M****** K**** i en sunkig förort till Stockholm. Detta konto ser ut att vara ett riktigt konto. Samma profilbild som bedragare nummer 2. Arbetar tydligen även som förskolelärare. Fy fan vilken avskum.

    Ska/kan man gå vidare med detta? Det är ju rätt uppenbart att hon försöker sälja kläder som inte finns. Jag fiskade lite andra gången bara för att kontrollera. Hon bor ju uppenbarligen i stockholm men ville gärna skicka kläderna, sa att hon bodde i Härnösand. Varningsflagg deluxe.

    En annan fråga, kan man namnge henne? Någon annan som känner igen sig i detta?

  • Svar på tråden Bdrägeriförsök
  • Äldre 5 Apr 11:28
    #1

    Men vad har hon gjort rent konkret? Har hon lurat dig på nåt?

  • Äldre 5 Apr 12:03
    #2

    Hej,

    Nej jag har inte köpt något av henne men det hade jag kunnat göra första gången hon skrev till mig, om inte någon annan varnat i tråden. Jag tänker inte anmäla till polisen såklart men finns det ngn annanstans detta kan få spridning? Varningsgruppen verkar inte vara aktiv längre.

    Vad jag vill egentligen är att stoppa henne från att fortsätta att luras. Det måste vara någon som köpt av henne vid det här laget. Eftersom hon skrev till mig 2 gånger och alltså inte hade koll på att jag bett henne dra åt hvete redan en gång måste hon ha kontakt med många.

Svar på tråden Bdrägeriförsök