• Äldre 5 Apr 14:32
    335 visningar
    4 svar
    4
    335

    Vit fläck

    Hej jag är 19 år gammal ung man och har haft några små bulor längst bak i tungan i vänstra sidan i flera månader snart ett år, har besökt läkaren och sa att det var inte något farligt och att du inte behöver oroa dig dessutom så sa han att om det växer så kom tillbaka men inget har hänt. Men problemet kommer här för 2 dagar sedan när jag skulle kolla hur det såg ut så såg jag en vit fläck under bulorna vet inte vad det kan vara har inte ont eller någonting, vet inte hur länge jag har haft det kanske jag hade haft det innan man inte märkte det utan kollade bara på bulorna. Jag vill också tillägga att jag inte röker, snusar eller dricker alls. Kommer skicka bild. Vad beror det på? Kan ge mig tips om hur jag kan minska det eller få bort det, ska jag avvakta några dagar eller veckor tack för svar.

  • Svar på tråden Vit fläck
  • Anonym (Nu)
    Äldre 5 Apr 16:03
    #1

    Alltså du har en tunga. Så där ser tungor ut.

  • Äldre 5 Apr 16:14
    #2

    Hej men varför finns det en vit fläck där under, är det normalt? Eller orsakas det av något?

  • Anonym (Kvinn­a)
    Äldre 6 Apr 15:08
    #3

    Ser fläcken ut som en blåsa? (aphte) Känns den/gör ont? Om den inte försvunnit om en till två veckor, borde du boka tid till tandläkare som får kontrollera fläcken..

  • Äldre 6 Apr 19:08
    #4

    Hej jag får inte ont och det känns inte som blåsor utan har små bulor ovanför men läkaren sa tidigare att det inte är farligt. Jag har sätt bilder där de säger att det kan vara normalt att ha en liten fläck där bak. Men bör jag avvakta några dagar och ser om det sker någon skillnad eller?

Svar på tråden Vit fläck