• Anonym (Kaffedraken)

    Jag tjatar på vänner att ses som säger att dem vill ses med återkommer aldrig..

    Hej,

    Det är ibland så att jag kommer i luven med vänner för att jag är ärlig med saker och ting och säger även ifrån om jag inte tycker något är OK, vilket jag tycker man borde kunna göra. Jag är väldigt öppen med mina åsikter... Detta vet jag har ibland gör att jag har tappar vänner för att dem orkar inte engagera sig i mina åsikter och låter det vara, för att det är jobbigt eller för att dem kanske blir osäkra. Jag vet inte själv riktigt. Men jag har vänner som jag någon gång blivit arg på eller att vi var oense men att vi har blivit sams igen och då var det som vanligt sen, tyckte jag. Men när jag nu ska få till det att ses med dem så har jag frågat flera gånger, till två olika kompisar bland annat och man får intrycket av att dem vill ses. Dem säger ?Jo men nästa helg då har jag inget inbokat?. Ja men vad bra, säger jag. Men då hör dem inte av sig. :( Jag har kontaktat dem så mycket att när dem säger så, då känner jag att då får dem säga när det passar i sådana fall eftersom det handlar om deras schema. Plus att jag redan känner att jag redan har lagt mig platt och låtit mitt ego ligga där på marken som en trasig matta.

    Hur ska jag tänka här och vad kan man göra annorlunda? Varför blir det såhär?

  • Svar på tråden Jag tjatar på vänner att ses som säger att dem vill ses med återkommer aldrig..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du född 92, med tanke på ditt nick? I så fall är du vuxen. Jag tycker det är lite annorlunda att en vuxen är osams med sina vänner. Jag är aldrig osams med mina vänner. Om jag skulle bli osams med en av mina vänner så skulle det inte kännas lika tryggt att umgås igen. Jag hade nog velat att relationen rann ut i sanden efter det. Men jag hade inte sagt det rakt ut, eftersom jag inte skulle vilja vara osams igen, jag skulle bara undvika att ringa. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Blir mycket sällan osams med vänner. Skulle jag och en vän bli osams lite då och då skulle jag nog låta den vänskapen rinna ut i sanden. Varför vara vän med någon när man bråkar regelbundet? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du har ju själv ringat in problemet. Du är uppenbarligen jobbig att umgås med och tycker att din sociala inkompetens är nåt att stoltsera med när du kallar det att vara ärlig.

    Det du kan göra åt saken är att bli en människa som folk känner sig bekväma att umgås med.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Om du retar upp folk såpass genom din ärlighet att ni blir osams så är de nog måttligt intresserade av att umgås.

    Jag tror de fasar ut dig genom att inte ta egna initiativ i hopp om att du ska tröttna. Inte det modigaste kanske men om du bråkar med folk så kan det vara anledningen att de inte vill säga något rakt ut.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Jag tjatar på vänner att ses som säger att dem vill ses med återkommer aldrig..