• dwerty

    Lön ekonomiassistent?

    Ska inom kort få en anställning som ekonomiassistent, och då kommer de säkert fråga om löneanspråk. Gud va svårt! Vet inte vad jag ska fråga efter för lön!


    Jag har jobbat på denna tjänst i 1 år redan, men har fakturerat för mina tjänster så har alltså varit konsult. Jag har fakturerat ca 40.000 kr ex moms per månad, och med de pengarna har jag kunnat ta ut ca 28.000 kr i bruttolön (före skatt). Känns det för lite? Önskar jag visste vad mina kollegor tjänar så hade man kunnat referera till det. Jag kan inte fråga dom, för tror ingen vill säga vad de tjänar.


    Mina uppgifter har varit/kommer att vara:  skicka ut påminnelser till kunder, sköta inkassoindrivning, göra avskrivningar, ordna uppkoppling av e-faktura åt kunder m.m, ibland kommer jag även bokföra inbetalningar och skicka ut fakturor . (Finns en som sköter detta men jag gör det ibland ifall hon har semester) +  svarar på mail och samtal från kunder som kanske bestrider eller har frågor. Jag är 30 år och bor i en närförort till stockholm om de har betydelse. Så, vad är en rimlig lön tror ni?

Svar på tråden Lön ekonomiassistent?