• Sat 6 Apr 2019 14:45
    299 visningar
    7 svar
    7
    299

    Tips på bra söksida för "vanliga vårdbehov"?

    Hej, alla! 

    Jag vänder mig till er direkt.
    Är så trött på att leta runt på olika specifika sidor för att hitta en optiker, vårdcentral, fotklinik eller liknande. De flesta är ju oftast bara regionala och har inte så många att välja på. Då är ju till och med hitta.se att föredra!
    Det borde väl finnas någon sida som liknar 1177 Vårdguiden men som inlkuderar mer privata alternativ samt fler typer av vård?
    Undrar om någon har ett bra tips på en sida som har olika typer av "vanlig" vård gärna som 1177 fast med fler val!

    Tack på förhand!

    /Kristine
     

  • Svar på tråden Tips på bra söksida för "vanliga vårdbehov"?
  • Sat 6 Apr 2019 15:46
    #1

    Jag har tänkt samma sak. Blev dock tipsad av en kollega och hon nämnde Vårdporten. Det finns några andra men enligt mig är den bäst. Dom har massor av privata alternativ. Skitbra. Gå in och kolla själv www.vardporten.se tips

  • Sat 6 Apr 2019 18:23
    #2

    Vårdporten är bra har dock inte fotvård, men mycket bra listor på tandläkare och vårdcentraler i storstadsregionerna framförallt privata.

    Fotvård skulle jag tipsa om 1000affarsideer.se

    /Bella

  • Wed 10 Apr 2019 13:11
    #3

    Tack för tips!

  • Wed 10 Apr 2019 13:13
    #4

    Fotvårdstipset fattade jag inte riktigt men Vårdporten var riktigt bra! Det var en sådan sida jag letat efter. Listade om mig till en privat vårdcentral via 1177, inga problem för Vårdporten hade ju alla uppgifter. TY!

  • Anonym (Emma)
    Fri 5 Jul 2019 12:59
    #5

    Miria!
    Jag skulle nog säga att Vårdporten slår 1177 på alla punkter utom när det gäler listning.
    Det verkar som att de är det enda alternativet gällande listning.
    Vet inte om det handlar om upphandling med SKL men Vårdporten och andra liknande privata aktörer verkar inte ha den tjänsten ännu.
    De är betydligt bättre på privata alternativ framförallt gällande vårdentraler och tandvård dock!

    /Glad Sommar!
    Emma

  • Thu 19 Sep 2019 19:59
    #6

    Håller med. Nu hörde jag av en väninna att Landstinget tipsade att man skulle lista om sig till en privat vårdcentral!???
    Vad händer? 
    1177 är ju ett skämt isf!
    Nä, tacka vet jag Vårdporten eller till och med Hitta.se

  • Anonym (Emma)
    Thu 19 Sep 2019 21:46
    #7

    Antar att du menar www.vardporten.se eller?

    /Kram

Svar på tråden Tips på bra söksida för "vanliga vårdbehov"?