• Juliaplatino

    Ovanliga tjejnamn

    Hej! Behöver hjälp med namn till en liten tjej!! Får mitt första barn om några veckor och vet nu att det är en tjej. Är ute efter ett väldigt ovanligt namn som inte alls många heter. Vill ändå att det ska låta som ett namn och alltså inte jättekonstigt, gillar namn som Lumi, Tilly, Nemi, Mira, Eila, Joni!

  • Svar på tråden Ovanliga tjejnamn
  • Colourfulrainbow

    Aria/Arya, Arabella, Mira, Livia, Everly, Eden, Idun, Cordelia, Mika, Felice, Felicite, Emmeline, Emmanuelle, Antonia, Juli, Beatrix, Luna, Dahlia, Lovis, Majken, Nora, Ivy, Ellie, Lilly, Lynn, Chelsie, Cheryl, Bianca, Fideli, Vilda, Vilja, Ofelia, Arianna, Natalia, Tuva, Tyra, Edith, Iris, Elise, Eliza, Alexia, Alexis, Ayla, Alissa, Fredrika, Alina, Andrea, Freja, Esther, Tea, Tekla, Hannele, Elliana, Molly, Nina, Timea, Vera, Fiona, Amina, Alivia, Alexandria, Noelle, Joelle, Jolie, Joline, Vera, Amaya, Lova, Patricia, Filippa, Arielle, Brielle, Lia, Joanna, Jane, Avianna, Evangeline, Annie och Alessandra. 

    Kopierade och klistrade in från en lista, så alla namnen kanske inte är din stil, men några kanske du gillar.

  • Anonym (Några)
    Juliaplatino skrev 2019-04-06 21:35:33 följande:

    Hej! Behöver hjälp med namn till en liten tjej!! Får mitt första barn om några veckor och vet nu att det är en tjej. Är ute efter ett väldigt ovanligt namn som inte alls många heter. Vill ändå att det ska låta som ett namn och alltså inte jättekonstigt, gillar namn som Lumi, Tilly, Nemi, Mira, Eila, Joni!


    Aime
    Alba
    Aline
    Alina
    Altea
    Meja
    Mila
    Millie
    Iselin
    Freja
    Lovi
    Tara
    Ninja
    Nike
    Dalia
    Thalia
    Juni
    Maya
    Siri
    Elora
    Zoe
    Tilde
    Hilde
    Vilda
    Agnes
    Tora
    Tuva
    Tova
    Alva
    Asta
    Ana
    Flora
    Rut
    Ruth
    Ester
    Vera
    Idun
    Svea
    Leah
  • Meriall

    Många av namnen som nämns i tråden är väldigt vanliga. Tex Juni, Vera, Freja, Mira, Noomi, Iris, Noelle...

    Det är ju den sortens namn som du gillar, TS, som är populära just nu. Visst kan du hitta en ovanlig variation av namn men dubbelkolla när du har bestämt dig så det verkligen är ovanligt. Flera jag känner med din namnsmak har valt ett namn de tror är ovanligt men namnet är i top 100 för året och i vissa fall top 10.

  • Anonym (sessan)

    Luna, Stella, Em, Nora

    Ett tips är att gå tillbaka i släktleden och se om ni hittar något ovanligt tjejnamn.

    Olga tycker jag är både gulligt och tufft. Och känns inte så jättevanligt nu.

  • Juliaplatino
    Meriall skrev 2019-04-06 22:06:31 följande:

    Många av namnen som nämns i tråden är väldigt vanliga. Tex Juni, Vera, Freja, Mira, Noomi, Iris, Noelle...

    Det är ju den sortens namn som du gillar, TS, som är populära just nu. Visst kan du hitta en ovanlig variation av namn men dubbelkolla när du har bestämt dig så det verkligen är ovanligt. Flera jag känner med din namnsmak har valt ett namn de tror är ovanligt men namnet är i top 100 för året och i vissa fall top 10.


    Ja precis, lite så jag tänker. Namn som Juni t.ex. har jag träffat många barn som heter, vill alltså inte ha ett "trendnamn" utan verkligen ett som är ovanligt! :) 
  • Juliaplatino

    Känns som att jag har kollat på alla listor som finns på internet, med "ovanliga namn" men hittar inget som känns helt rätt. Därför försöker jag få tips här med namn som inte finns med på listor!! Flört 

  • Anonym (Hemligt)

    Skapa ett eget namn, men gör det med finess.
    Jag har ett unikt namn, ensam om det i landet. Skapat med finess.

Svar på tråden Ovanliga tjejnamn