• Sun 7 Apr 2019 00:03
    367 visningar
    8 svar
    -1
    8
    367

    Dna arv Eller mutation

    Varifrån ärver en man sitt könsorgan? Är fett mamma eller pappa eller helt random?

    Om en kille tex har en väldigt stor eller liten snopp men alla andra i familjen inte har det. Är han då en mutation? Heller finns det nån annan tänkbar anledning?

  • Svar på tråden Dna arv Eller mutation
  • Anonym (Bulle­n?)
    Sun 7 Apr 2019 00:08
    #1

    Det är nog tänkt att han ska ligga runt mkt..

  • Sun 7 Apr 2019 00:15
    #2
    Anonym (Bullen?) skrev 2019-04-07 00:08:55 följande:

    Det är nog tänkt att han ska ligga runt mkt..


    Vem har planerat det då? Säg inte gud för jag har precis avfärdat islam som jag föddes in i. Det måste ju finnas en gen för det precis som allt annat för det e ju knappast miljö. Då skulle ju alla män i hela familjen kila runt med samma egenskap som han.
  • Anonym (Bulle­n?)
    Sun 7 Apr 2019 09:46
    #3
    Milissis skrev 2019-04-07 00:15:12 följande:

    Vem har planerat det då? Säg inte gud för jag har precis avfärdat islam som jag föddes in i. Det måste ju finnas en gen för det precis som allt annat för det e ju knappast miljö. Då skulle ju alla män i hela familjen kila runt med samma egenskap som han.


    Ja klart det är gener, det finns alltså en storkukad man någonstans i släkten. Du får börja släktforska ;)
  • Sun 7 Apr 2019 23:32
    #4
    Anonym (Bullen?) skrev 2019-04-07 09:46:01 följande:

    Ja klart det är gener, det finns alltså en storkukad man någonstans i släkten. Du får börja släktforska ;)


    Men då borde ju bröderna ha samma egenskap väl. Enligt honom finns det ingen mer än han med detta attribut så långt tillbaka som han vet. O han e svensk och har vuxit upp med sina föräldrar o mormödrar o farfadrar o allt.
  • Anonym (A)
    Mon 8 Apr 2019 00:11
    #5
    Milissis skrev 2019-04-07 23:32:51 följande:
    Men då borde ju bröderna ha samma egenskap väl. Enligt honom finns det ingen mer än han med detta attribut så långt tillbaka som han vet. O han e svensk och har vuxit upp med sina föräldrar o mormödrar o farfadrar o allt.
    Nej det behöver de inte ha. Precis som syskon kan ha olika ögonfärg, hårfärg, längd osv. så kan de även ha olika stora könsorgan.
  • Fri 26 Apr 2019 23:24
    #6
    Anonym (A) skrev 2019-04-08 00:11:26 följande:

    Nej det behöver de inte ha. Precis som syskon kan ha olika ögonfärg, hårfärg, längd osv. så kan de även ha olika stora könsorgan.


    Så hur ser i så fall arvet ut till eventuella barn?
  • Anonym (Lite salt)
    Fri 26 Apr 2019 23:48
    #7
    Milissis skrev 2019-04-26 23:24:29 följande:

    Så hur ser i så fall arvet ut till eventuella barn?


    Alla bär vi på gener som inte slagit igenom hos oss. Trots att man är brunögd kan man ha ärvt anlaget för blå ögon, om man har en blåögd anfader.Det bruna anlaget dominerar, men du kan ändå föra det blå anlagt vidare och få ett barn med blå ögon och ett med bruna. Likadant är det med andra anlag. Trots att man har stor kuk kan man föra vidare anlag för liten kuk. Och vice versa. Att din far har en viss kukstorlek betyder inte att du får exakt samma.
  • Tue 9 Jul 2019 20:22
    #8
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-04-26 23:48:31 följande:

    Alla bär vi på gener som inte slagit igenom hos oss. Trots att man är brunögd kan man ha ärvt anlaget för blå ögon, om man har en blåögd anfader.Det bruna anlaget dominerar, men du kan ändå föra det blå anlagt vidare och få ett barn med blå ögon och ett med bruna. Likadant är det med andra anlag. Trots att man har stor kuk kan man föra vidare anlag för liten kuk. Och vice versa. Att din far har en viss kukstorlek betyder inte att du får exakt samma.


    Så om en man med stor får barn så är det inte givet att eventuella söner skulle få lika stor. Jag vill ha barn med denna man men är lite orolig över att pojkarna skulle få leva med samma svårigheter som han haft
Svar på tråden Dna arv Eller mutation