• Blomka­lskung­en
    Äldre 7 Apr 06:15
    557 visningar
    12 svar
    12
    557

    Därför lever kvinnor längre än män

    Högre barnadödlighet och tidigare hjärt- och kärlsjukdomar. Det är några av förklaringarna till varför kvinnor överallt i världen lever längre än män.
     
    ? Kvinnor har någon form av biologisk fördel, säger Helena Nordenstedt på Karolinska Institutet.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoOydj/darfor-lever-kvinnor-langre-an-man

    Min teori är att det beror på att kvinnorna tjatar ihjäl männen.
  • Svar på tråden Därför lever kvinnor längre än män
  • Kusine­n
    Äldre 7 Apr 06:50
    #1

    Ålderskillnaderna mellan män och kvinnor har ju minskat på senare tid, så dagens kvinnor tjatar mindre då. :)

  • Äldre 7 Apr 06:53
    #2

    www.svd.se/man-snackar-mest


    Alla hästar hemma
  • Äldre 7 Apr 08:54
    #3
    Blomkalskungen skrev 2019-04-07 06:15:12 följande:
    Högre barnadödlighet och tidigare hjärt- och kärlsjukdomar. Det är några av förklaringarna till varför kvinnor överallt i världen lever längre än män.
     
    ? Kvinnor har någon form av biologisk fördel, säger Helena Nordenstedt på Karolinska Institutet.
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoOydj/darfor-lever-kvinnor-langre-an-man

    Min teori är att det beror på att kvinnorna tjatar ihjäl männen.
    Och underlaget för din teori är vad? Något du observerat hos en handfull kvinnor och generaliserar den observationen globalt? Med tanke på att du spammat forumet med massa nonsens hela natten gör jag bara antagandet att du är outsövd och därför inte tänket klart.
  • KurtKo­ben
    Äldre 7 Apr 09:03
    #4
    Blomkalskungen skrev 2019-04-07 06:15:12 följande:
    Högre barnadödlighet och tidigare hjärt- och kärlsjukdomar. Det är några av förklaringarna till varför kvinnor överallt i världen lever längre än män.
     
    ? Kvinnor har någon form av biologisk fördel, säger Helena Nordenstedt på Karolinska Institutet.
    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoOydj/darfor-lever-kvinnor-langre-an-man

    Min teori är att det beror på att kvinnorna tjatar ihjäl männen.
    HaHa! Ja det är ju inte helt omöjligt eller så förgiftar de oss när vi blir för gamla och gaggiga!Skrattande
  • Äldre 7 Apr 09:20
    #5
    -1

    Därför att det är enda sättet att få leva några år utan nån mansbebis som förpestar tillvaron. så vi håller oss vid liv tills ni dör och snikar åt oss ett par års egentid där i slutet.

  • Blomka­lskung­en
    Äldre 7 Apr 11:24
    #6
    Drottningen1970 skrev 2019-04-07 09:20:05 följande:

    Därför att det är enda sättet att få leva några år utan nån mansbebis som förpestar tillvaron. så vi håller oss vid liv tills ni dör och snikar åt oss ett par års egentid där i slutet.


    Att kalla en man för mansbebis är inte bara tillåtet på forumet, det uppmuntras.

    Jag kör sedan barnsben med taktiken anfall är bästa försvar. Nåde den som lämnar ludd i torktumlaren!
  • Äldre 7 Apr 11:40
    #7
    Kusinen skrev 2019-04-07 06:50:33 följande:
    Ålderskillnaderna mellan män och kvinnor har ju minskat på senare tid, så dagens kvinnor tjatar mindre då. :)
    Det beror på att svenska kvinnor röker mer än män  och dricker mer alkohol än kvinnor i andra länder. Så de tappar lite av sitt biologiska försprång.
  • Blomka­lskung­en
    Äldre 7 Apr 11:49
    #8
    Tecum skrev 2019-04-07 11:40:31 följande:
    Det beror på att svenska kvinnor röker mer än män  och dricker mer alkohol än kvinnor i andra länder. Så de tappar lite av sitt biologiska försprång.
    Jag trodde det berodde på alla mansbebisar?
  • Äldre 7 Apr 16:21
    #9
    Blomkalskungen skrev 2019-04-07 11:49:06 följande:
    Jag trodde det berodde på alla mansbebisar?
    Det är säkert mansbebisarnas fel att de röker och dricker mer...
  • Äldre 7 Apr 16:46
    #10

    Män har i regel fysiskt tyngre arbeten. Farligare arbeten. Vi krigar. Vi har oftast farligare hobbys och intressen. Vi är i regel mest våghalsiga och tävlingsinriktade. Vi gör och testar idiotiska saker. Vi tar livet av oss. Listan kan göras lång.

    Tjejer är i regel mer försiktiga och tar hand om sig.

    Vi är ju mera.. Här håll min öl !

  • Kusine­n
    Äldre 8 Apr 06:08
    #11
    Tecum skrev 2019-04-07 11:40:31 följande:

    Det beror på att svenska kvinnor röker mer än män  och dricker mer alkohol än kvinnor i andra länder. Så de tappar lite av sitt biologiska försprång.


    Det hade ju inte med biologiska faktorer att göra utan kvinnors tjat, enligt ts. Svenska män ligger på 6e plats bland högst livslängd i världen, så utifrån ts teori tjatar svenska kvinnor betydligt mindre än kvinnor i andra länder i alla fall.

    (Eller så väljer man att tro att livslängd har med biolgogiska faktorer samt yttre faktorer som, rökning, alkohol, krig, arbetsförhållanden, sjukvård, förebyggande hälsa osv att göra. Det är otrologt stora skillnader mellan livslängder i olika länder, vilket givetvis är en stor och allvarlig fråga.)
  • Äldre 8 Apr 15:55
    #12

    Jag har fått förklarat för mig att den större X kromosomen som finns hos kvinnor har gener som ger ett starkare immunsystem. Det i sin tur leder till att kvinnor får mindre infektioner som skadar och sliter på kropp och organ.
    Det förklarar även varför män blir så ynkliga när de drabbas av förkylning.

    Det starka immunförsvaret hos kvinnor är inte alltid bra, när immunförsvaret blir överaktivt och ge upphov till autoimmuna sjukdomar, vilket drabbar kvinnor mest.

Svar på tråden Därför lever kvinnor längre än män