• Anonym (Jag)

    Kvinnor, kan ni känna sympati med en man som alltid blir nobbad?

    Jag är en 35 årig man som aldrig haft vare sig förhållande eller sex. Under de 17 år jag försökt har jag lyckats skrapa ihop 3 dejter sammanlagt med 3 olika kvinnor. Alla de har tillkommit via dejtingsidor.

    När jag frågat om en dejt irl har jag blivit nobbad 100% av gångerna under dessa 17 år.

    Naturligtvis är det bara mitt eget problem och jag skyller inte på andra än mig själv,

    Men jag undrar om ni kvinnor kan känna sympati eller ha medkänsla med en man med dessa svårigheter. Medkänsla hur det känns att inte ens lyckas hitta en tjej som vill ta en fika med honom ens efter så lång tids försök (jag har verkligen varit aktiv och inte bara suttit hemma och väntat).

    Jag vet att frågan är närmast patetisk och skulle vara direkt avtändande om den ställdes i kontaktförsök men jag är i en väldigt låg period och skulle må bra av snälla men ärliga svar.

  • Svar på tråden Kvinnor, kan ni känna sympati med en man som alltid blir nobbad?
  • Anonym (iris)

    Självklart! Det tror jag de flesta kvinnor kan känna. 

  • Anonym (Suck!)

    Ärligt talat, vad väntar du dig för svar egentligen?

  • Anonym (H)

    Ja, alltså.. Klart man känner för dig och verkligen hoppas att du får till en dejt snart igen. Men jag skulle aldrig dejta dig pga att jag känner sympati för dig.. Känns som någon sorts välgörenhet, haha. Känns inte ärligt från mitt håll och du kommer bara att bli lurad och tro att jag vill något mer när jag egentligen bara ville vara snäll.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (H) skrev 2019-04-07 18:26:32 följande:

    Ja, alltså.. Klart man känner för dig och verkligen hoppas att du får till en dejt snart igen. Men jag skulle aldrig dejta dig pga att jag känner sympati för dig.. Känns som någon sorts välgörenhet, haha. Känns inte ärligt från mitt håll och du kommer bara att bli lurad och tro att jag vill något mer när jag egentligen bara ville vara snäll.


    Nej, jag försöker inte alls få till en dejt. Bara lite stöd och snälla men ärliga ord.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (iris) skrev 2019-04-07 18:18:58 följande:

    Självklart! Det tror jag de flesta kvinnor kan känna. 


    Tack
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Suck!) skrev 2019-04-07 18:23:49 följande:

    Ärligt talat, vad väntar du dig för svar egentligen?


    Ja du....,säg det....
  • Anonym (.)

    Absolut har jag empati med det mesta en person är ledsen för, jag utgår från deras känslor inte mina egna. Sen om problemen är "självförvållade" eller inte spelar ingen roll.

  • Anonym (Jag)

    Kanske också några ord om hur ni tror att ni känt er om ni hade haft så svårt.

  • Anonym (Linda)

    Ja på ett sätt. Men samtidigt känner jag att det är ditt problem att jobba på och vad har du gjort rent konkret för förbättringar för att öka chansen/möjlighet till dejter?

    I vissa fall får killen skylla sig själv och får noll sympati. I vissa fall kan det finnas omständigheter som gör att det är synd om honom.

    Hårt? Ja förmodligen, men ärligt.

Svar på tråden Kvinnor, kan ni känna sympati med en man som alltid blir nobbad?