• Anonym (Mamma)

    Han söker dagligen efter ditt ex? Normalt?

    Min man sedan 7 år tillbaka söker dagligen efter ditt på socialamedier. Det började med bara Facebook, Instagram men nu har han även börjat söka på henne på Spotify och lägger till låtar på sin spellista som hon nyligen lagt till i sin spellista. Är detta normalt? Vi har två barn tillsammans, jag är gravid och ska föda när som helst. Vi har ett jätte bra fungerande sexliv och allt annat runt i kring.. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Han söker dagligen efter ditt ex? Normalt?
  • Anonym (U)

    Har du frågat honom om detta beteende?

    En gammal pojkvän till mig gjorde detsamma och när jag slutligen beslöt mig för att lämna så fick jag höra bara dagarna efter att han börjat träffa det exet igen. Jag konfronterade honom flera gånger men fick aldrig riktigt något klart svar. Nu hade jag istället faktiskt förbjudit honom från att kolla, vad ska han med hennes information att göra?

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (U) skrev 2019-04-08 00:53:29 följande:

    Har du frågat honom om detta beteende?

    En gammal pojkvän till mig gjorde detsamma och när jag slutligen beslöt mig för att lämna så fick jag höra bara dagarna efter att han börjat träffa det exet igen. Jag konfronterade honom flera gånger men fick aldrig riktigt något klart svar. Nu hade jag istället faktiskt förbjudit honom från att kolla, vad ska han med hennes information att göra?


    Han säger att han inte gör det.. så det känns ju verkligen som att han döljer något
  • Anonym (U)

    Släng upp bevisen i ansiktet på honom. Om du vet att han gör det så borde det ju finnas eventuell sökhistoria och historik i webbläsaren

  • Anonym (Ont)

    Släng bort han å skaffa en ny .. det är ingen att ha

  • Pope Joan II
    Anonym (Mamma) skrev 2019-04-08 08:08:31 följande:

    Ingen mer som har en input?


    Ja, det låter överdrivet tycker jag. Men söker du alltså dagligen på vad han dagligen har sökt på, eller hur vet du det här? 

    Om han annars är en bra och hederlig människa så kan man ju lite välvilligt tänka sig att han har någon sorts nervositetskris inför att bli pappa och idealiserar och kanske också längtar tillbaka till en tid av mer ansvarslöshet och ungdom och hon i sådana fall möjligen symboliserar och representerar just det. Med tanke på ert långvariga förhållande så är det väl tveksamt att han skulle gå och tråna efter henne som i att han vill ha henne tillbaka. 

    Du vet väl vilken sorts man du lever ihop med?
  • Anonym (Mamma)
    Pope Joan II skrev 2019-04-08 09:29:01 följande:

    Ja, det låter överdrivet tycker jag. Men söker du alltså dagligen på vad han dagligen har sökt på, eller hur vet du det här? 

    Om han annars är en bra och hederlig människa så kan man ju lite välvilligt tänka sig att han har någon sorts nervositetskris inför att bli pappa och idealiserar och kanske också längtar tillbaka till en tid av mer ansvarslöshet och ungdom och hon i sådana fall möjligen symboliserar och representerar just det. Med tanke på ert långvariga förhållande så är det väl tveksamt att han skulle gå och tråna efter henne som i att han vill ha henne tillbaka. 

    Du vet väl vilken sorts man du lever ihop med?


    Han har använt hushållets laptop dagligen, jag brukar aldrig att använda den (inte rört den på månader) men igår gick min mobil i sönder på morgonen och behövde svara på några mail på datorn och då såg jag allt. Jag väntar vårt 3 gemensamma barn. Nej det vet jag ju tydligen inte? Jag trodde inte att min man var besatt utav sitt ex! Jag skulle då aldrig googla eller söka eller följa någon utav mina ex.
  • Zakopane

    Jag tycker att du ska fråga honom och se vad du får för svar. Det är ju inte konstigt att du sett att han gjort det, med tanke på att det är er gemensamma laptop.

    Man är ju i en ganska känslig sits som gravid. Dags att han berättar hur han tänker.

  • Anonym (Behöver inte betyda nåt alls)

    Kan bara trösta dig med att jag också gör sånt, och jag tycker att mina ex är fula och vidriga, speciellt mitt senaste som misshandlade mig. Honom kollar jag upp bara för att se så han är i en relation med nån (tryggt för mig).

    Älskar min flickvän överallt annat, det är bara så att sociala medier inbjuder till snokande. Jag kan kolla upp en gammal lärare eller klasskompis mamma liksom om jag har tid över.

  • Anonym (Mamma)

    Jag har frågat honom då han gjort detta tidigare och jag frågade honom nu. Han säger att han inte gjort det alls osv. Vilket betyder att han ljuger..

Svar på tråden Han söker dagligen efter ditt ex? Normalt?