• Anonym (Å)
    Äldre 8 Apr 08:44
    216 visningar
    3 svar
    3
    216

    Hur göra slut på bästa sätt?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i nästan 7 år. Jag var i övre tonåren när vi träffades och han betydligt äldre, det fungerade bra till en början men nu håller det inte längre. Jag älskar honom, men mer som ett syskon eller en bästa vän, han har ställt upp mycket genom åren rent praktiskt så jag känner mig oerhört skyldig över att jag inte vill vara hans flickvän längre. Hur fan dumpar man någon "snällt"? Vi har ju ett liv ihop. Jag misstänker att det kommer komma som en blixt från klar himmel för honom. Jag vet inte hur jag skall säga det till honom, eller hur jag ska kunna stå fast vid mitt beslut? Jag kommer att förstöra hans liv. Hjälp!

  • Svar på tråden Hur göra slut på bästa sätt?
  • Anonym (Spänn av)
    Äldre 8 Apr 08:54
    #1

    Nej, du kommer antagligen rädda hans liv.

    Jag har haft oerhört rädd för att bli lämnad och därför varit i relationer där jag är dödsuttråkad och varken kär eller attraherad, inte med rätt person heller. Tillslut har dom gjort slut och det har varit underbart för mig även om jag först blivit jätteledsen. Efter andra killen som gjorde slut var jag äntligen singel i 2 år och utvecklade mig själv massor och hade kul, gick in i ett tredje fel förhållande igen där jag vantrivdes, blev dumpad igen, jätteledsen först men flyttade sen utomlands, fick mitt drömjobb och blev tillsammans med min själsfrände som jag äntligen älskar och VILL vara med.

    Det är ju likadant för din kille, hans liv har stått stilla. Han har förmågan att bli attraherad av andra, han kommer älska att vara singel och testa nya grejer osv.

    Men han kommer inte upptäcka det direkt.

  • Anonym (K)
    Äldre 8 Apr 09:06
    #2

    Han är man, han måste kunna överleva en motgång.

    Gör det bara snabbt utan att dra ut på det.

  • Anonym (K)
    Äldre 8 Apr 09:07
    #3

    Han är man, han måste kunna överleva en motgång.

    Gör det bara snabbt utan att dra ut på det.

Svar på tråden Hur göra slut på bästa sätt?