• Anonym (S)

    Blödning efter abort i vecka 7-8?

    Hej, jag ska nu imorgon påbörja en medicinsk abort, alltså ta första tabletten och på torsdag ska jag dit igen. Jag vet detta är så olika men vill höra eran erfarenhet.

    Börja ni blöda av första tabletten man får på första besöket, alltså mifegyne? Vet att många aborterar av dem.

    Hur mycket blödde ni efter andra besöket då allt kommit ut? när ni kom hem och på kvällen/natten ? Dagen efter?

    Hur länge stannade ni där innan ni fick åka hem?

    Jag kommer ha barnvakt från onsdag kväll till fredag eftermiddag så det känns skönt. ( första besöket är alltså på tisdag, andra kl 7:15 på torsdag, däras barnvakt från onsda kväll då det är 1.5 h bilväg dit )

  • Svar på tråden Blödning efter abort i vecka 7-8?
  • Anonym (Tvåstycken)

    Har gjort två aborter i ungefär samma vecka som du (pga ofostrig graviditet).

    Har aldrig blött efter första tabletten. Efter andra tabletten blödde jag ungefär som riklig mens bägge gångerna. Sista aborten var den värsta då jag blödde rikligt i tre månader innan jag fick tabletter som stoppade blödningen. De hittade ingen orsak varför jag blödde så mycket och länge. Den första aborten blödde jag en vecka.

    Stannade aldrig på sjukhuset utan fick ta tabletter hemma. Hade aldrig ont och levde helt normalt.

  • Anonym (S)
    Anonym (Tvåstycken) skrev 2019-04-09 20:57:08 följande:

    Har gjort två aborter i ungefär samma vecka som du (pga ofostrig graviditet).

    Har aldrig blött efter första tabletten. Efter andra tabletten blödde jag ungefär som riklig mens bägge gångerna. Sista aborten var den värsta då jag blödde rikligt i tre månader innan jag fick tabletter som stoppade blödningen. De hittade ingen orsak varför jag blödde så mycket och länge. Den första aborten blödde jag en vecka.

    Stannade aldrig på sjukhuset utan fick ta tabletter hemma. Hade aldrig ont och levde helt normalt.


    Tack för att du dela med dig.

    Jag kommer ta tabletterna hemma också, känns bra. Men mår illa av mifegyne tabletten idag. Måste man ha sällskap på kvällen och natten efter aborten ? Hade du de?
  • Anonym (Abort)

    Jag gjorde hemma, i vecka åtta. Blödde väldigt mycket efter andra tabletten, svimmade nästan av smärtor och blödningar, o blödde genom kläder. Dagen efter nästan ingenting. Två veckor senare fick jag störtblödningar på jobbet, genom kläder igen. På gynakuten visade det sig att alla rester var kvar trots att jag blödit mycket under aborten, och efter upprepade doser cytotek på akuten utan resultat så blev det en akut skrapning för att jag återigen svimmade, hade blodbrist och en infektion som visade sig först under ingreppet. Så, rekommenderar att gå på efterkoll även om du blöder mycket under själva aborten.

  • Anonym (S)

    Nu är det gjort, eller blödningen har avstannat en hel del och massa klumpar har kommit under dagen men nu kommer bara små minimala. Flera stora har kommit och en jättestor.

    Och ärligt så var jag nervös och rädd för ingenting då jag läst så mycket om hur sjukt ont man haft och blött så mycket osv, det kunde ju vart så men för mig hade jag inte det minsta ont, inte en ända minut, inte ens som mensvärk konstit nog. Vilket va skönt. Hade samma binda i typ 5-6 timmar då de bara va nån droppe på den. De rann lite alltid då jag satt mig på toa sen kom en klump så upprepade det sig så hela tiden . sen va det dock dags att göra lite mat så då kom det en hel del i bindan. Men nu igen inte mycket alls. Tog sista två tabletterna kl kvart i 1. Hade då tagit 8 st. som är det man tar där jag bor. Vissa ställen ger dom 6 st att ta har jag läst eller 4-5.

    Är tacksam för att det gick så smärtfritt. Men inuti kommer jag bära en sorg hela livet vet jag. Men nu fanns inget alternativ att behålla.

Svar på tråden Blödning efter abort i vecka 7-8?