• Anonym (Lite orolig­)
    Äldre 8 Apr 21:49
    418 visningar
    10 svar
    10
    418

    Cerazette, ingen blödning?

    Jag är inne på andra månaden med cerazette, och har inte haft någon blödning.

    Brukar det bli så? Får man ingen mensblödning?

    Har läst följesedeln, men hittar inget om det.

  • Svar på tråden Cerazette, ingen blödning?
  • Äldre 8 Apr 21:54
    #1

    Ja,

  • Anonym (A)
    Äldre 9 Apr 08:42
    #2

    själv började jag med cerazette för 3 veckor sedan och har sen dess haft konstanta blödningar dagligen sen dag ett då jag tog första pillret. 

  • Äldre 9 Apr 10:26
    #3

    Helt normalt när du äter minipiller.

  • Anonym (SW)
    Äldre 9 Apr 10:36
    #4

    Jag har ätit Cerazette i ca 15 år jag jag kan ha blödning i ca 4 timmar 1 gång i halvåret. Vid stress och när jag åt bara LCHF fick jag oftare så då skrev min gyn ut extra tabletter så att jag kunde ta en extra om dagen vid blödningar och då upphörde blödningarna.

  • Äldre 9 Apr 10:41
    #5

    Ni som börjar med cerazette. Har ni fått några biverkningar? Tacksam för svar.

  • Anonym (A)
    Äldre 9 Apr 10:43
    #6
    Anonym (SW) skrev 2019-04-09 10:36:33 följande:

    Jag har ätit Cerazette i ca 15 år jag jag kan ha blödning i ca 4 timmar 1 gång i halvåret. Vid stress och när jag åt bara LCHF fick jag oftare så då skrev min gyn ut extra tabletter så att jag kunde ta en extra om dagen vid blödningar och då upphörde blödningarna.


    läste också att andras gynekologer rekomenderat en extra tablett pga blödningar. Men jag undrar ifall det tar längre tid att få tillbaka ägglossningen sen när man slutar att ta cerazette då om man tagit en extra tablett varje dag?
  • Anonym (A)
    Äldre 9 Apr 10:44
    #7
    MsClara skrev 2019-04-09 10:41:46 följande:

    Ni som börjar med cerazette. Har ni fått några biverkningar? Tacksam för svar.


    bara långdragna rikliga blödningar. 
  • Äldre 9 Apr 11:09
    #8
    MsClara skrev 2019-04-09 10:41:46 följande:

    Ni som börjar med cerazette. Har ni fått några biverkningar? Tacksam för svar.


    Inga alls och ingen blödning .
  • Anonym (SW)
    Äldre 9 Apr 11:11
    #9
    Anonym (A) skrev 2019-04-09 10:43:17 följande:
    läste också att andras gynekologer rekomenderat en extra tablett pga blödningar. Men jag undrar ifall det tar längre tid att få tillbaka ägglossningen sen när man slutar att ta cerazette då om man tagit en extra tablett varje dag?
    Jag har inte behövt tänka på det för jag har fått de barn jag vill ha och är på väg in i klimakteriet Glad men fråga din gyn så får du säkert svar.
    Jag har aldrig haft några biverkningar heller så för mig har det passat perfekt!
  • Anonym (Lite orolig­) Trådstartaren
    Äldre 9 Apr 23:25
    #10

    Tack för svar!

    Jag fick faktiskt en liten blödning idag, och lite mensvärk.

    I vanliga fall har jag alltid ordentlig värk mellan ägglossningen och mensen, och blöder kraftigt.

    Jag har fyra barn, och får inte bli gravid igen, då en till graviditet kan bli livshotande för både mig och barnet.

    Så jag är lättad nu!

Svar på tråden Cerazette, ingen blödning?