• Stolt Farsa
    Äldre 8 Apr 22:21
    444 visningar
    4 svar
    4
    444

    Tycker ni att jag har blivit orättvist behandlad?

    Jag hade problem med bilen i lördags. Den startade inte när jag vred om nyckeln. I min försäkring ingår bärgning till verkstad. När bärgningsmannen kommer rekommenderar han Mekonomen i Bromma. Jag hade inga invändningar så jag sa att han kunde köra den dit.

    Dagen därpå ringer Mekonomen mig och säger att de inte kan fixa bilen och den måste bärgas till en märkesverkstad. Mitt försäkringsbolag säger att jag måste betala den andra bärgningen själv. 

    Tycker ni att det var dumt av bärgaren att rekommendera en verkstad som inte kunde lösa problemet.

  • Svar på tråden Tycker ni att jag har blivit orättvist behandlad?
  • Äldre 8 Apr 23:15
    #1
    +1

    Jag tycker inte man kan lasta bärgningsfirman. Han kunde ju inte veta att inte Mekonomen kunde lösa problemet. Jag antar han sa att den va billigare, låg närmare eller liknande men det är ju ändå upp till dig att bestämma var ni ska åka. Nu blev du av med lite läropengar och att den billigaste verkstaden inte alltid är den bästa.

  • Anonym (nej då)
    Äldre 9 Apr 05:47
    #2
    +1
    Stolt Farsa skrev 2019-04-08 22:21:25 följande:

    Jag hade problem med bilen i lördags. Den startade inte när jag vred om nyckeln. I min försäkring ingår bärgning till verkstad. När bärgningsmannen kommer rekommenderar han Mekonomen i Bromma. Jag hade inga invändningar så jag sa att han kunde köra den dit.

    Dagen därpå ringer Mekonomen mig och säger att de inte kan fixa bilen och den måste bärgas till en märkesverkstad. Mitt försäkringsbolag säger att jag måste betala den andra bärgningen själv. 

    Tycker ni att det var dumt av bärgaren att rekommendera en verkstad som inte kunde lösa problemet.


    Nej, varför skulle denne veta exakt vad som ingår i din försäkring eller vad Mekonomen kan fixa eller inte? Mekonomen har, vad jag vet, gott rykte, så det var säkert i all välmening 

    I så fall är det väl möjligen Mekonomen som i så fall skulle kunna betala för den andra bärgningen 
  • Anonym (Nej)
    Äldre 9 Apr 06:04
    #3

    Mekonomen är ju en stor kedja som brukar kunna åtgärda det mesta och bärgningskillarna brukar lämna bilarna på verkstäder med gott rykte så jag tycker inte han gjort något fel. Om det är tändningslåset som bråkar så är det bara orginal som får jobba med stöldskydd.

  • sextio­talist
    Äldre 9 Apr 06:30
    #4

    Nej, håller med den innan, Mekonomen fixar det mesta, men vissa fel måste tas av märkesverkstad. Bärgaren gjorde helt rätt

Svar på tråden Tycker ni att jag har blivit orättvist behandlad?