• hallonsaft24

    Missfall i v8. Råd och stöd

    Jag är gravid i v 8 och hade små blödningar till och från hela dagen igår. I natt fick jag vågor av kramp och mensvärk. Jag blödde även mer och det kom ut som blodiga flytningar.

    Jag ringde mitt Mvc och fick bara rådet att avvakta och ringa igen imorgon. Hon tyckte att kramperna lät som ett missfall men att blödningen borde varit större.

    Någon som varit med om missfall runt v8? Hur mycket borde det blöda och hur länge? Blev du läkarundersökt med vul?

  • Svar på tråden Missfall i v8. Råd och stöd
  • UndrandeSökare

    Beklagar ditt missfall. Jag har haft 6 missfall. De har hänt mellan v.5-11. När jag fick missfall i v.5 var det bara som en rikligare mens. När jag fått missfall i v.7, 8 och 11 har jag haft rejält ont och blött i 14 dagar varje gång. Om du vill göra vul så ring runt hos olika privata gyn och hör om någon kan ta emot dig.

    Hoppas det går bättre vid nästa graviditet.

    Om man skulle få 3 missfall i rad så kan man få göra en missfallsutredning genom Kvinnokliniken (Landstinget).

  • Anonym (kit)
    UndrandeSökare skrev 2019-04-09 12:18:39 följande:

    Beklagar ditt missfall. Jag har haft 6 missfall. De har hänt mellan v.5-11. När jag fick missfall i v.5 var det bara som en rikligare mens. När jag fått missfall i v.7, 8 och 11 har jag haft rejält ont och blött i 14 dagar varje gång. Om du vill göra vul så ring runt hos olika privata gyn och hör om någon kan ta emot dig.

    Hoppas det går bättre vid nästa graviditet.

    Om man skulle få 3 missfall i rad så kan man få göra en missfallsutredning genom Kvinnokliniken (Landstinget).


    Hur går det för dig UndrandeSökare, kämpar du fortfarande eller har du blivit gravid? Har du barn sedan tidigare btw?
  • Anonym (Ma)
    hallonsaft24 skrev 2019-04-09 11:11:48 följande:

    Jag är gravid i v 8 och hade små blödningar till och från hela dagen igår. I natt fick jag vågor av kramp och mensvärk. Jag blödde även mer och det kom ut som blodiga flytningar.

    Jag ringde mitt Mvc och fick bara rådet att avvakta och ringa igen imorgon. Hon tyckte att kramperna lät som ett missfall men att blödningen borde varit större.

    Någon som varit med om missfall runt v8? Hur mycket borde det blöda och hur länge? Blev du läkarundersökt med vul?


    Jag fick risa flytningar i v.7 som ökade. I v.9 så började jag blöda. Det var som mens och den ökade. (Jag skulle haft mens egentligen när jag började blöda.)

    4dagar efter 1a blödning så kom en klump. Därefter blödde jag i ca 5dagar till. Jag hade som lite värre mensvärk.

    28 dagar efter 1a blödningen i v.9 kom mensen punktligt.

    2veckor efter missfallet gjorde jag vaginal undersökning och allt hade kommit ut som det skulle.
  • frugr95

    I vecka 6+5 fick jag missfall och detta är 2 veckor sedan.

    Dag 1 bruna flytningar på morgonen och blodig flytning på kvällen (ultraljud med levande foster samma dag).

    Dag 2 Kom stor slemklump och massa blod.

    Dag 3-5 Blödde mycket klumpar och hade ont, som kraftig mensvärk

    Dag 6-7 Blödde lite och kunde ha trosskydd.

    Gjorde ultraljud dag 9 och då hade jag blött ut hela graviditeten och det såg bra ut. Hoppas detta gav någon info :) Vi åkte in till akuten när jag fick bruna flytningar för vem fan orkar vänta!! Åk in om du är orolig och har ont <3 KRAM

  • hallonsaft24

    Efter två dagar av småblödningar så fick jag världens kramp i magen. Kvällen efter kom det ut en stor klump, såg ut som en ballong och klumpar av blod.

    Den värsta värken försvann då och jag har sedan dess haft som mensblödningar.

    Nu gäller det bara att få huvudet att fatta att man inte är gravid och att det inte blev något syskon. Känner mig sååå ledsen!

  • frugr95
    hallonsaft24 skrev 2019-04-11 16:32:49 följande:

    Efter två dagar av småblödningar så fick jag världens kramp i magen. Kvällen efter kom det ut en stor klump, såg ut som en ballong och klumpar av blod.

    Den värsta värken försvann då och jag har sedan dess haft som mensblödningar.

    Nu gäller det bara att få huvudet att fatta att man inte är gravid och att det inte blev något syskon. Känner mig sååå ledsen!


    Stor kram!! Förstår din smärta och sorg <3 Det är förjävligt
  • hallonsaft24
    frugr95 skrev 2019-04-11 18:26:38 följande:

    Stor kram!! Förstår din smärta och sorg <3 Det är förjävligt


    Tack!

    Tiden läker alla sår. Förhoppningsvis så går det bättre nästa gång.
Svar på tråden Missfall i v8. Råd och stöd