• Äldre 9 Apr 13:13
    1088 visningar
    10 svar
    10
    1088

    Världens bästa dejt - vad gör jag nu?

    Jag och min dejt skulle bara ta en fika från början och redan från första stund kändes det helt naturligt. Fikade säkert i två timmar sen gick vi en promenad. Hon började prata om mat så hon bjöd upp mig till lägenheten och så köpte vi med oss sushi. Sen satt vi på hennes balkong, åt och kollade på solnedgången. Under kvällen har vi suttit och pratat och skrattat hysteriskt mycket, inser att vi är väldigt lika på många plan. Till slut bara hände något när vi hade suttit och kollat på varandra en stund. Sen tog jag steget och gav henne en kyss. Alltså det var helt magiskt, det var en sån där kväll man bara kunde drömma om. 

    Vi har hörts efter dejten, och det var hon som hörde av sig. Mest alldagligt snack, men hon verkar ändå intresserad av att veta vad som händer i mitt liv. 


     


    Jag har varit på en del dejter men aldrig känt riktigt att det har varit rätt. Men den här tjejen fick mig på fall ordentligt, hon har allt jag någonsin drömt om och känns stabil och trygg. Vi har samma intressen. Det enda som möjligtvis skulle kunna vara ett hinder är att hon bor i en annan stad, 7,5 mil ifrån och inte har några barn, det har jag. Men hon älskar barn, och jag nämnde även det tidigt för henne innan vi dejtade så det borde ha varit en dealbreaker för henne i ett tidigare skede.


     


    Hon har sagt att hon vill ses. Men vad gör jag nu? Jag tänker på henne dag som natt, jag har ingen matlust och magen är ett virrvarr av sköna känslor och även en viss osäkerhet för jag vet inte vad hon vill. Hon kommer ifrån ett tidigare förhållande som har varit jobbigt (har inte frågat henne om detta), så jag vill inte gå fort fram. Med henne får det gärna gå lång tid med allt bara jag vet åt vilket håll vi båda drar åt. 


     


    Jag överanalyserar säkert situationen, men jag är så rädd att ta ett steg snett nu när jag träffat denna drömtjej. Egentligen vill jag bara ge henne värsta kärleksförklaringen men det antar jag bara kommer att skrämma iväg henne. Jag behöver lite råd :)


     


     

  • Svar på tråden Världens bästa dejt - vad gör jag nu?
  • Äldre 9 Apr 13:37
    #1
    +1

    Grattis, mannen!

    Föreslå att ni ses igen om ett tag. Ring varannan dag så även hon får chansen att ringa.

  • Äldre 9 Apr 13:52
    #2
    +1

    Säg något i stil med.

    Jättekul att träffas och se hur du bor. Jag träffar gärna dig igen.  Vil du komma hem till mig nästa helg, jag bjuder på middag eller föredrar du att äta ut? Vi kan ses på stan och ta en promenad först. Finns en fin park/utsällning/slott vi kan titta på

  • Äldre 9 Apr 14:12
    #3

    Ja, du kan alltid prova att ringa henne. Resten av bitarna bör väl falla på plats helt naturligt? Eller så kanske det inte var så lyckat ändå, med tanke på att du är så pass osäker över hela grejen.

  • Äldre 9 Apr 14:42
    #4

    Såklart det var toppen, det sa hon också, så då får jag lite på det. Jag är bara en sån som har lätt för att tänka det värsta. Det positiva är ju att hon fortfarande hör av sig när jag inte har skrivit något till henne. Jag funderar på att se om hon vill prata i telefon imorgon och föreslå en andra dejt. 

  • Äldre 9 Apr 14:44
    #5
    Kjell2 skrev 2019-04-09 13:52:48 följande:

    Säg något i stil med.

    Jättekul att träffas och se hur du bor. Jag träffar gärna dig igen.  Vil du komma hem till mig nästa helg, jag bjuder på middag eller föredrar du att äta ut? Vi kan ses på stan och ta en promenad först. Finns en fin park/utsällning/slott vi kan titta på


    Det där var jättebra skrivet, det ska jag använda Glad
  • Äldre 9 Apr 14:58
    #6
    Islin skrev 2019-04-09 14:44:11 följande:
    Det där var jättebra skrivet, det ska jag använda Glad
    Det kommer aldrig bli något mellan er om varje nytt steg kräver att du söker råd hos andra. Spendera tid med henne i stället, det är väl vad som räknas i slutändan?
  • Äldre 11 Apr 19:04
    #7
    +1
    Benny Retro skrev 2019-04-09 14:58:17 följande:

    Det kommer aldrig bli något mellan er om varje nytt steg kräver att du söker råd hos andra. Spendera tid med henne i stället, det är väl vad som räknas i slutändan?


    Det ena måste väl inte utesluta det andra? Vad är det för fel att fråga om råd?
  • Äldre 11 Apr 19:05
    #8

    Hur går det, förresten? Du svarar ju inte!!! Jag hoppas att din brist på svar beror på att du är upptagen med henne. Puss och kram på er!

  • Thu 25 Apr 2019 15:44
    #9

    Heeej! Sorry för mitt sena svar. 


    Jag har helt och hållet gått på min magkänsla och varit envis med henne. Hon har spelat väldigt svårflörtad och svår. men jag har hela tiden känt att det funnits något där, så i måndags fick jag till en dejt på hemmaplan som också den var helt fantastisk, om inte ännu bättre. 


    Det börjar hända fantastiska grejer och vi ska ses hemma hos henne ett par gånger nästa vecka. Jag tror jag faktiskt håller på att få min kärlek besvarad. hon är helt magisk <3 

  • Sat 4 May 2019 19:03
    #10

    Uppföljning, tack!

Svar på tråden Världens bästa dejt - vad gör jag nu?