• Meriall

    Är detta äckligt?

    Tycker ni det är äckligt när någon ställer en väska (typ stor bag) på er obäddade säng - på täcket vid huvudänden som ni har mot ansiktet när ni sover - när väskan tidigare stått tex ute på marken vid busshållplatsen, i en gympass på golvet, i ett omklädningsrum på golvet, i bagageutrymmet på flyget, i tunnelbanan/buss på ett säte etc?

    Hade ni bäddat om sängen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är detta äckligt?
  • Crash Man

    Ja, det är äckligt. Men jag undrar samtidigt vem som ens gör något sådant. Jag har aldrig träffat någon som gjort något sådant.

  • Meriall

    Hamnade i diskussion med en som gjorde så och som tyckte att jag var överkänslig som tyckte det var äckligt för så gör man ju tex i filmer när folk kommer in på hotellrummet.

    Ja med då är det ju isf på överkastet som man sedan plockar bort innan man lägger sig tänker jag.

  • BurningDiamond

    Eftersom jag har en hund i sängen som har haft tassarna både här och där i utomhuset så är jag inte speciellt berörd av en väska.

    Hade jag varit såpass äckelmagad att jag inte hade tålt en väska på sängen hade jag använt överkast.

  • Physalis

    Tycker det låter rätt äckligt. Jag hade dock inte bäddat rent, det hade den som smutsatt ner fått göra.


    Korrekturläser som en kratta
  • EnAnonumius

    Nej äcklad blir jag inte.
    Dock så tycker jag det är direkt ohyfsat att ställa en väska i en obäddad säng.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Mullbär

    Ja fyfan så äckligt. En sådan väska skulle endast få stå typ på golvet i hallen.. likadant som skor stannar i hallen.. 

  • Rafael90

    Ja, urk. Blir även sur på sambon som ställer matkassar på bordsduken, kassarna har liksom stått på butiksgolvet, i bilen och ute, och jag vill inte behöva byta duk varje gång vi handlat.

  • BurningDiamond
    Rafael90 skrev 2019-04-10 17:36:26 följande:

    Ja, urk. Blir även sur på sambon som ställer matkassar på bordsduken, kassarna har liksom stått på butiksgolvet, i bilen och ute, och jag vill inte behöva byta duk varje gång vi handlat.


    *skrattar*
  • Linnie
    Rafael90 skrev 2019-04-10 17:36:26 följande:

    Ja, urk. Blir även sur på sambon som ställer matkassar på bordsduken, kassarna har liksom stått på butiksgolvet, i bilen och ute, och jag vill inte behöva byta duk varje gång vi handlat.


    Herregud, vilka problem vissa har..
  • Rafael90
    Linnie skrev 2019-04-13 12:56:12 följande:
    Herregud, vilka problem vissa har..
    Kanske låter fjantigt men att ställa kassarna på golvet besparar mig det - kanske för dig - yttepyttiga lilla problemet att tvätta dukar hela tiden. Kan sambon göra nåt för att underlätta några sekunder är jag glad över det, det är liksom inte mer jobbigt att bara ställa dem på golvet än att kånka upp dem på bordet.
Svar på tråden Är detta äckligt?