• Russianwoman23

    Panikångest gravid

    Vet att detta är en dum fråga, men är det farligt att få panikångest attacker när man är gravid? Är gravid i vecka 26 och från ingenstans får jag panikångest attacker och börjar oroa mig för allt och inget. Gråter och hyperventilerar titt som tätt på grund av min oro och ångest. Någon som har upplevt samma sak under sin graviditet och som har tips på vad man kan göra för att bli av med dem? Oroar mig konstant för allt

  • Svar på tråden Panikångest gravid
  • Anonym (Psykolog)

    Nej, de är helt ofarliga. Bara väldigt obehagliga. Det faktum att du är rädd för dem ökar din oro och gör att de kommer oftare. Så försök vila i att de är ofarliga så väl för dig som ditt barn trots att de är obehagliga.

    Du kan be mvc skicka en remiss till psykolog om du får dem ofta.

  • Anonym (Ciao)

    Hej! Jag har också haft panikångest-attack under min graviditet nu, blir också orolig för andningen mest, men vet inte. Hittils mår barnet bra, sparkar och på ultraljudet såg allt bra ut. Hoppas någon annan vet.

    Jag har aldrig fått någon terapi för panikångest för den är inte så allvarlig, men hade en gång en pojkvän som fick det. Har du fått det? Jag minns att han sa att läkaren sa de aldrig pågår längre än en viss tid, minns inte hur länge han sa, så jag brukar ta tid en timme och bara vänta ut, fokusera på att fortsätta andas bara.

Svar på tråden Panikångest gravid