• linaHs

    Värkar var 8-12 min, förlossning på g?

    Hej! Har sedan kl.18 haft värkar som känts ordentligt (men inte gjort ont). Har haft ca 8-12 min mellan varje värk. Är detta ett tecken att något är på G eller kan det lika gärna stanna av och gå några dagar till? Jag är BF +2.

    Mvh en taggad mamma <3

  • Svar på tråden Värkar var 8-12 min, förlossning på g?
  • linaHs

    Jag hade ca 10 värkar med 8-12 min mellan varje, sen var det ett avbrott på ca 40 min där det var rätt lugnt, sen började de igen mindre regelbundet. Och nu har jag och sambon gått en promenad och det har börjat trycka på och göra ont nu faktiskt!

  • Jodyanna

    Så du har haft 10 värkar sen 18, det kan ju ta en stund. Risken finns ju att om du åker in att dom bara skickar hem dig. Ring förlossningen och hör med dom.

  • linaHs

    Nej jag hade 10 ?regelbundna?(8-12min mellan) värkar först sen ett avbrott på 40 min och sen satte de igång igen efter det, men inte lika ofta! Sammanlagt har jag haft ca 25 st sedan 18 till jag skrev inlägget ;)

  • linaHs

    Ingen bebis! Var helt säker på att det skulle dra igång inatt! Sambon och jag tog en promenad och när vi kom hem igen så fick jag tre rejäla värkar, nästan så jag kände att jag behövde andas genom dom, fick en precis när jag la mig i sängen och tänkte att inatt är det dags! Och sen så har jag vaknat lite då och då inatt pga kissenödig men har inte haft en enda värk sedan ca halv 12 igår! Inte som gjort särskilt ont iallafall för jag har ju inte vaknat pga det :(

Svar på tråden Värkar var 8-12 min, förlossning på g?