• Manhand

    Onödig info

    Egentligen vet jag väl svaret, för jag vet ju hur jag reagerar på det och det borde ju vara tillräckligt. Men det är ändå intressant att höra andras åsikter när man känner sig lite vacklande.
    För ett par månader sedan träffade jag en kvinna på en gemensam arbetsplats där jag tillbringar en del tid, hon jobbar där sedan många år tillbaka. Efter en del inledande missförstånd som först ställde till det inledde vi en relation. Det var intressant med det här mötet för att det tidigt kändes så bra, jag kände mig så bekväm, avspänd och "hemma" med henne. Och det var ömsesidigt. Hon hade dessutom ett sätt att beskriva hur mycket jag betydde för henne och hur mycket jag attraherade henne som var helt oemotståndligt. Härligt.
    Att man i hyfsat vuxen ålder har tidigare relationer bakom sig är ju självklart helt naturligt, det omvända skulle väl vara mer oväntat. Själv har jag dock aldrig sett den stora poängen med att prata för mycket om tidigare relationer i inledningen av ett nytt möte, och i synnerhet inte kring sex i tidigare relationer. Vad som är intressant är hur man ser på relationer och att man är helt klar med sina tidigare, det räcker bra för mig.
    Tyvärr har jag en del dåliga erfarenheter av att få för mycket i knäet på en gång, utan att överhuvudtaget ha frågat något om det. Varför är en gåta. I det här fallet försökte jag därför något nytt med att stämma i bäcken och sa helt enkelt att jag har just "en del dåliga erfarenheter med prat om tidigare sexpartners" och att det inte brukar leda till något bra. "Men det är väl självklart", svarade hon, "det vill väl ingen höra". Fine, så långt. Sedan tror jag inte att det ens hade lämnat samma telefonsamtal förrän det meddelas att mannen hon är skild från sedan åtta år, och som nu bor utomlands, till sommaren kommer hem för ett av deras barns skolavslutning ? "Men hit till mig kommer han inte för han tror bara att han ska få ligga med mig". Hm, och varför tror han det, var ni inte skilda?
    Efter det fick jag i rask takt höra att: "Det är så skönt med dig för att man kan kramas utan att det måste leda till sex. Med min man kunde man inte göra det, det skulle ALLTD leda till sex."  "Det är så skönt med dig att slippa tjatet och behöva ställa upp." Vidare: "Jag fick efter att vi skiljde oss veta att han för flera år sedan hade varit otrogen med två av våra kollegor, X och X, ja du vet ju vilka det är." Osv. Osv. Det sista är så besynnerligt då hon fortfarande efter att ha fått veta det är god kompis med en av dem.
    Plötsligt hade jag alltså utan att jag visste ordet av fått lite väl mycket på talriken för min smak och när jag "trött" påpekar att jag tidigt sade att jag inte vill veta något får jag svaret: "Men jag har väl inte sagt något alls om sex!!"
    Ja jäklar, vad säger man?

  • Svar på tråden Onödig info
  • Bagar Bengtsson

    Är som dig- det förflutna behöver ine komma fram. Varför ska jag vilja veta något om vad min partner varit med om (om det nu inte är att hon farit illa och vill berätta att hon kanske har svårt att lita på män etc).


    Har hon haft 100 sexpartners så kommer man bara fundera en massa som tillslut leder till att man kanske känner sig otillräcklig.


     

  • Manhand

    Precis, och här var det ju lite synd för på ett sätt ville hon ju säga mig hur mycket hon uppskattade att jag inte var som hennes före detta man, men det blev på ett så klumpigt sätt. Allt går att säga på olika sätt, med mer eller mindre fingertoppskänsla.

  • Bagar Bengtsson

    Det går ju inte alltid att hålla sig. Säg att din partner vill ha lite sex i skogen men att du inte är så sugen iom att du blev myrbiten när du gjorde det senast, eller om hon vill ta in en extra person i sängkammaren men att du testat detta och det gjorde dig svartsjuk.


    Så det hon berättade kan jag tycka är på gränsen till godkänt ändå.
    Hade hon däremot sagt att mitt ex gjorde alltid si å så under akten- det är mindre godkänt.

  • Manhand

    Kul med myrbilden ? eller inte alls kul egentligen, fy tusan, skogsmyror som biter sig fast både här och där!
    På gränsen ja, det tyckte nog jag också kring en del av det, men här gavs ju ändå bilden av en man som alltid var sugen och beredd på sex med allt och alla i alla lägen ? inget som de här mansöronen är så förtjusta i att höra. Inte heller om någon som "ställer upp" på sex. Rejält avtändande för mig i alla fall.

  • Manhand

    Kul med myrbilden ? eller inte alls kul egentligen, fy tusan, skogsmyror som biter sig fast både här och där!
    På gränsen ja, det tyckte nog jag också kring en del av det, men här gavs ju ändå bilden av en man som alltid var sugen och beredd på sex med allt och alla i alla lägen ? inget som de här mansöronen är så förtjusta i att höra. Inte heller om någon som "ställer upp" på sex. Rejält avtändande för mig i alla fall.

  • Xenia

    Jag skulle nog inte heller vilja veta om ex. Undantag om plötsligt ett ex dyker upp som partnerns kollega eller granne, nån som man ofta råkar på i framtiden. Då skulle jag vilja veta, annars blir det ju som att partnern (ofrivilligt) har en hemlighet med sin kollega/granne.

    Det kan ju också vara bra att veta att partnern ogillar tjatsex och att behöva "ställa upp". Men det kan man ju berätta utan att dra detaljerna vem man hade det med.

Svar på tråden Onödig info