• elsakarlsson06

    Orättvis rektor

    Hej, jag går i sista året på gymnasiet, har svårt för mig i skolan och kämpar hårt för att få godkända betyg vilket jag än så länge får. 
    Är alltså ingen A-elev.
    Hur som helst har jag var varit sjuk mycket under jul och fick först mycket "skit" för de från mina lärare och rektorn, de hotades med att dra in mitt CSN och de gjorde dom tills att jag kom med ett sjukintyg, då fick jag återbetalning för skolans misstag och då va de klart,
    Nu från å med 1 april till 16 april har jag varit sjuk hemma i 3 och en halv dag, fick nu mail av biträdande rektor att mitt CSN kommer dras in igen för " hög frånvaro " om jag inte visar nytt sjukintyg, har dessvärre inget sjukintyg för att jag hade halsfluss och feber i tre dagar. 
    Till det som gör mig mest upprörd, min vän i samma klass har varit sjuk 6 utav dessa dagar och hon har inte fått någon varning alls.
    Är det bara jag som uppfattar detta ganska orättvist? och om inte vad borde jag göra?

  • Svar på tråden Orättvis rektor
  • BurningDiamond

    Hur gick det till runt din sjukdom under hösten? När en person har hög sjukfrånvaro så brukar denna personen behöva skaffa sjukintyg även för korta sjuk-tillfällen. Vad säger rektorn när du pratar med hen nu? Hur det ser ut för din vän är inte relevant för din situation om denne inte också varit borta i sådan omfattning att dennes studiemedel dragits in/riskerats att dras in.

Svar på tråden Orättvis rektor