• Wed 10 Apr 2019 15:57
    970 visningar
    7 svar
    7
    970

    Ont i nacken av halterneck BH/topp, beror på!? Vad kan göras åt det!?

    Jag älskar att gå med halterneck BH/topp, speciellt på somrarna, finns så många fina! Men... Jag får så ont i nacken efter en liten stund, känns som banden bara drar ner nacken på mig.. :( Inte alls bekvämt! 
    Jag har testat olika storlekar men blir likadant.. 


    Behöver jag längre halterneck band? 
    Kan det bero på att det inte är några byglar som håller upp?

    Kan jag göra något åt det? Någon med bra tips!? 

  • Svar på tråden Ont i nacken av halterneck BH/topp, beror på!? Vad kan göras åt det!?
  • Wed 10 Apr 2019 16:03
    #1

    Förmodligen har du för tung/stor byst för halterneck.

  • Wed 10 Apr 2019 16:17
    #2

    Håller med ovanstående, förmodligen blir det för tungt.

    Jag har själv det problemet och undviker därför halterneck.

    Har du provat att använda axelbandslös bh till en halterneck top? Teoretiskt borde det fungera om det är så att bysten är för tung

  • Anonym (Carro­)
    Wed 10 Apr 2019 17:01
    #3

    Problemet är inte varken storlek eller nackens band utan att du har för tunga och stora bröst. Det finns inget som stödjer och lyfter och avlastar i en halterneck och därför skär bandet in i nacken. Du behöver sannolikt både bygel och vaddering som stöd och lyft.

  • Wed 10 Apr 2019 18:28
    #4

    Attans, var det jag var rädd för. Vad tråkigt! Bara att gör sig av det de där fina då
    :( Tack för svar!! 

  • Wed 10 Apr 2019 18:58
    #5

    Det kan också vara att banden bakom nacken är för breda (banden i sig blir tunga) eller för tunna (skär in). Eller att du har dålig hållning Jag får problem också med en hel del halternecks men har inte tung byst, no problems att vara utan bh under vanligt linne liksom.

  • Anonym (J)
    Wed 10 Apr 2019 19:14
    #6

    Blir likadant för mig och jag har knappt några bröst.

  • Fri 12 Apr 2019 16:53
    #7
    Meriall skrev 2019-04-10 18:58:07 följande:

    Det kan också vara att banden bakom nacken är för breda (banden i sig blir tunga) eller för tunna (skär in). Eller att du har dålig hållning Jag får problem också med en hel del halternecks men har inte tung byst, no problems att vara utan bh under vanligt linne liksom.


    Hm ja hållningen är väl inte den bästa, men om det har med hållningen att göra så borde det väl inte bara hända när jag har halterneckbh på mig?

    Känns som att det tynger, trycker neråt mot nacken liksom eller vad kan ska säga.. Men brösten är inte så stora,, tycker inte jag iaf, inte speciellt fasta dock efter barn och viktuppgång sedan nergång osv ... 
Svar på tråden Ont i nacken av halterneck BH/topp, beror på!? Vad kan göras åt det!?