• Anonym (45)

    Barn vid vår ålder?

    Jag är 45. Min nya man är 57. Vi älskar barn och trots att vi har egna på varsitt håll, skulle vi vilja ha barn tillsammans. Vågar vi? Är det rätt eller fel?

    Önskar att vi träffats tidigare...

  • Svar på tråden Barn vid vår ålder?
  • Anonym (Fröken)

    Jag tänker spontant nej.

    Hur länge har ni varit tillsammans?

  • CitronTulo

    Detta är ju ert beslut! Ert och naturens tänker jag..
    För även om du ännu inte är inne i klimakteriet så minskar chansen drastiskt till att kunna bli gravid i din ålder!
    Hur gamla är era tidigare barn? Jag är jämnårig med dig och mina barn är mellan 20 - 25, jag drömmer ju om barnbarn varefter och längtar till det, men inte fler egna barn!!

  • Pope Joan II
    Anonym (45) skrev 2019-04-11 13:10:25 följande:

    Jag är 45. Min nya man är 57. Vi älskar barn och trots att vi har egna på varsitt håll, skulle vi vilja ha barn tillsammans. Vågar vi? Är det rätt eller fel?

    Önskar att vi träffats tidigare...


    Varför skulle ni inte våga? Om det alls går är däremot en helt annan fråga.
  • Anonym (nöjd 45 åring.)

    Om ni har n bra relation till era barn och de troligen vuxna barnen kan på på sig ett ansvar att vid behov ställa upp för småsyskonet så OK.
    (jag fick missfall förra året det var inte planerat något barn men nu valde kroppen att inte behålla)

  • Fiona M
    Anonym (nöjd 45 åring.) skrev 2019-04-11 13:25:53 följande:

    Om ni har n bra relation till era barn och de troligen vuxna barnen kan på på sig ett ansvar att vid behov ställa upp för småsyskonet så OK.
    (jag fick missfall förra året det var inte planerat något barn men nu valde kroppen att inte behålla)


    Va?
  • Pope Joan II
    Anonym (nöjd 45 åring.) skrev 2019-04-11 13:25:53 följande:

    Om ni har n bra relation till era barn och de troligen vuxna barnen kan på på sig ett ansvar att vid behov ställa upp för småsyskonet så OK.
    (jag fick missfall förra året det var inte planerat något barn men nu valde kroppen att inte behålla)


    Varför ska de troligen vuxna barnen ta på sig ett ansvar för att vid behov ställa upp för småsyskonet?
  • Pope Joan II
    Mrs Moneybags skrev 2019-04-11 13:39:30 följande:

    Hade ni tänkt att adoptera, kanske? Att adoptera ett äldre barn kan ju vara en fin lösning?


    Det är de för gamla för. 
Svar på tråden Barn vid vår ålder?