• Anonym (Metoo)

    Du MAN, har du blivit utsatt för våld på offentliga platser nån gång i ditt liv (även barndomen räknad)

    Som rubriken anger. Endast för män.

  • Svar på tråden Du MAN, har du blivit utsatt för våld på offentliga platser nån gång i ditt liv (även barndomen räknad)
  • Anonym (Man)

    Ja jag har blivit påhoppad vid mer än ett tillfälle av flera personer.

  • Anonym (Metoo)

    Tråkigt! Vill ni berätta lite mer?

    Fick mi något stöd efteråt? Polisanmälde ni? Hade ni någon att prata med? Hur mådde ni efteråt? Ändrade det er känsla av trygghet när ni rörde er ute eller interagerade med okända människor?

  • Robert 832
    Anonym (Metoo) skrev 2019-04-12 19:51:17 följande:

    Tråkigt! Vill ni berätta lite mer?

    Fick mi något stöd efteråt? Polisanmälde ni? Hade ni någon att prata med? Hur mådde ni efteråt? Ändrade det er känsla av trygghet när ni rörde er ute eller interagerade med okända människor?


    Haha! Du skämtar va? Trygghet existerar inte från första början.
  • Anonym (Metoo)
    Robert 832 skrev 2019-04-12 19:56:40 följande:

    Haha! Du skämtar va? Trygghet existerar inte från första början.


    Nej, jag skämtar inte, jag vill ha med era historier och prata om detta!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Metoo) skrev 2019-04-12 19:51:17 följande:

    Tråkigt! Vill ni berätta lite mer?

    Fick mi något stöd efteråt? Polisanmälde ni? Hade ni någon att prata med? Hur mådde ni efteråt? Ändrade det er känsla av trygghet när ni rörde er ute eller interagerade med okända människor?


    Gjordes ingen anmälan och kan väl inte säga att jag fick något stöd eller pratade med någon om det heller. Jag slog alltid hårt tillbaka mot de fega kräken och fann en viss tillfredsställelse i det även om jag kanske åkte på mer stryk i slutändan. Har inte känt mig mindre trygg eller att det i övrigt påverkat mina interaktioner med andra människor i stort, däremot lärde man sig snabbt att vara mer vaksam och alltid beredd.
  • Anonym (GT)
    Anonym (Metoo) skrev 2019-04-12 19:51:17 följande:

    Tråkigt! Vill ni berätta lite mer?

    Fick mi något stöd efteråt? Polisanmälde ni? Hade ni någon att prata med? Hur mådde ni efteråt? Ändrade det er känsla av trygghet när ni rörde er ute eller interagerade med okända människor?


    På uteställe. Blev påhoppad av ett gäng invandrare. Knytnävslag i ögat. Polisanmälde ej. Hade ingen att prata med. Mådde dåligt just efteråt, sen gick livet vidare. Ändrade ej känslan av trygghet ute eller mot andra människor.
  • Anonym (Metoo)
    Anonym (Man) skrev 2019-04-13 17:00:52 följande:

    Gjordes ingen anmälan och kan väl inte säga att jag fick något stöd eller pratade med någon om det heller. Jag slog alltid hårt tillbaka mot de fega kräken och fann en viss tillfredsställelse i det även om jag kanske åkte på mer stryk i slutändan. Har inte känt mig mindre trygg eller att det i övrigt påverkat mina interaktioner med andra människor i stort, däremot lärde man sig snabbt att vara mer vaksam och alltid beredd.


    Undrar om det faktum att du inte kände dig mindre trygg efteråt beror på att verkligheten för unga killar är normaliserat otrygg? Att ni förväntas stå ut med sånt och inte ?sjåpa er?? För att alltid vara vaksam och beredd känner jag igen efter att ha blivit misshandlad själv (jag är tjej) men jag upplever ju det som en stress och jag kan knappt säga det till nån (kvinna) för då blir dom förfärade och pratar om posttraumatisk stress.
  • Anonym (Metoo)
    Anonym (GT) skrev 2019-04-13 17:22:06 följande:

    På uteställe. Blev påhoppad av ett gäng invandrare. Knytnävslag i ögat. Polisanmälde ej. Hade ingen att prata med. Mådde dåligt just efteråt, sen gick livet vidare. Ändrade ej känslan av trygghet ute eller mot andra människor.


    Tack för ditt svar! Jag svarade ett annat inlägg något som passar in på detta också.
Svar på tråden Du MAN, har du blivit utsatt för våld på offentliga platser nån gång i ditt liv (även barndomen räknad)