• Manda25

    Natural cycles (BF datum)

    Jag är gravid nu i vecka 31 (30+0) med mitt första barn som beräknas födas den 19 juni enligt RUL. Jag och min sambo använde oss av Natural Cycles när vi försökte bli gravida och vi blev det på första försöket. Vi var väldigt noga med att förs in all data rätt i appen, tempa som man ska och ta ägglossningstester osv. Så när jag blev gravid så sa Natural Cycles att jag beräknas föda bebisen 2019-06-21, enligt NC så skall deras data och uträkningar vara mer tillförlitliga än vid ett rutinultraljud och noggrannare än barnmorskans uträkning som går ifrån sista mensens första dag.

    Så nu till min fråga: Ni som blivit gravida med hjälp av Natural Cycles, har erat BF datum som dem räknat ut stämt överens med födelsedatumet som erat barn fötts? Hur har skillnaden sätt ut för er mellan appens uträkning av BF datum och BF datumet som ni fått i samband med rutinultraljudet?

  • Svar på tråden Natural cycles (BF datum)
  • närkommertrean

    Alltså det skiljer ju bara två dagar på NC och rul, det är ju ingenting! Plus/minus 14 dagar är normalt att det diffar.

    Mitt bf är 13/7 enligt NC men 11/7 enligt senaste mens, tre tidiga ul, kub och rul. Jag litar mer på fem ul än NC men som sagt, två dagars skillnad kvittar. Mina två tidigare barn har kommit 9 dagar innan bf båda två ändå så bf säger egentligen inte så mycket.

    Var beredd på att bebisen kan komma när som helst från v 37+0 men att det också kan dröja ända till v 42. Lycka till!

  • Manda25
    närkommertrean skrev 2019-04-12 04:31:14 följande:

    Alltså det skiljer ju bara två dagar på NC och rul, det är ju ingenting! Plus/minus 14 dagar är normalt att det diffar.

    Mitt bf är 13/7 enligt NC men 11/7 enligt senaste mens, tre tidiga ul, kub och rul. Jag litar mer på fem ul än NC men som sagt, två dagars skillnad kvittar. Mina två tidigare barn har kommit 9 dagar innan bf båda två ändå så bf säger egentligen inte så mycket.

    Var beredd på att bebisen kan komma när som helst från v 37+0 men att det också kan dröja ända till v 42. Lycka till!


    Klart att de inte spelar någon roll med två dagar, är mest nyfiken på hur bra NC:s BF datum stämt överens med när bebis fötts.
  • Hoothoot

    Med sonen så var jag beräknad enligt sista mens 29 augusti och enligt NC 5 september. På KUB blev jag flyttat till 2 september. Han föddes dock 25 augusti.

Svar på tråden Natural cycles (BF datum)