• hjälp0098

    Hon får känslor när vi ses men...

    Träffat en tjej nu i 3 månader, vi skriver varje dag och vi har samma intressen och är samma typ av personer som vill samma sak. Hon ser mig som den underbaraste, snällaste killen hon någonsin träffat. När vi skriver blir det en massa kärleks emojis som skickas. För att vara specifik är det emojis man skickar när man är kär i någon. Vi kan skriva och vara super gulliga med varandra och vi har en lust båda två så allt är "perfekt" men hon får känslor för mig när hon är med mig och när vi inte är med varandra så tappar hon dem och känner inget så vad kan det bero på? Hon träffar ingen annan än mig. Vi pratar om allt. Hon vill inte förlora mig och hon vill få känslor men hon kan inte förutom när vi träffas går på dejt osv. Jag är kär i henne... Försökte reda ut vad problemet är men hittar inte orsaken till vad det är som gör att hon inte kan känna något när vi inte ses. Vad kan detta bero på? Vad kan problemet vara? Vad bör jag göra? Hur kan det gå från att skriva på ett kärleksfullt sätt och 20 min senare blir det helt tvärtom?

  • Svar på tråden Hon får känslor när vi ses men...
  • Anonym (Kvinna)

    Hon är väl antingen inte redo att binda sig eller livrädd för att bli känslomässigt sårbar.

  • cleoeme

    Helt ärligt så hade jag tolkat det som om hon inte är intresserad. Hon känner sig möjligen bekväm i ditt sällskap och har kul med dig. Men hade hon på riktigt varit kär så hade hon vart det även på avstånd. Jag slår vad om att hon skriver med andra och flirtar på Snapchat osv.

  • Anonym (Kk)

    Undrar också. Jag har varit tillsammans med min partner i många år. När vi är ifrån varandra så vill jag separera och känner inget för hen. Men när vi träffas så känner jag mig kär och kan inte tänka en framtid utan hen. Kan vara så att jag tänker logiskt när hen är borta, då tänker jag vad som vore bäst för oss båda. Men när vi ses så tar känslorna över.

  • Anonym (ooo)

    Hon är inte kär på riktigt. Hon tycker om dig och gillar att umgås. 3 månader är ganska kort tid, en del behöver längre tid för att komma underfund med sina känslor. 

  • Confused87

    Även när man är i ett förhållande men tvingas vara ifrån varandra en längre tid så svalnar känslorna, men när man väl ses igen så knyts känslorna an igen. För någon som har känslomässiga svårigheter med anknytning, tex från barndomen, så svalnar känslorna fortare när man är ifrån varandra och det kan även vara svårare att knyta an när man ses igen. Men litar ni på varandra och vill få det att fungera så kommer hon att få jobba hårt för att se till att knyta an till dig hela tiden och du får visa att du vill ha en närhet med henne. 3 månader är kort tid så det kommer bli lättare.

    Eller så är det som andra säger, att hon helt enkelt inte är kär och håller på med andra. Vad vet jag :)

Svar på tråden Hon får känslor när vi ses men...