• Anonym (Anonym)

    Bianca Ingrosso jobbar "sinnessjukt hårt"...

    Läste följande artikel https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/qL6GmE/bianca-ingrosso-drar-in-miljoner och reagerar på att hon använder uttryck som " jag jobbat så sinnessjukt hårt" när hon kunnat håva upp 9 mkr till en lägenhet på Östermalm... Är ju extremt få som någonsin har den möjligheten och ännu färre som är ca 25 år...

    Vad ger det egentligen för intryck till den yngre generationen som hör henne säga detta? Hur påverkas ungdomarna som om några år ska ut i riktiga arbetslivet och som aldrig kommer tjäna i närheten trots att dom kanske sliter betydligt hårdare? 

    Ni som har döttrar i tonåren påverkas dom av s k influencers? Jag har en tonårsdotter på 15 år och hon har full koll på en hel del influencers. Hon vill gärna ha märkesprylar vilket säkert är en kombo av influencers samt av vad klasskompisarna har. Hon säger också att hon ska bli rik när hon börjar jobba, men eftersom vi pratar lönearbete och inte bankrån eller knarkaffärer så lär ju inte det hända. Däremot är hon smart nog att redan nu vara inställd på universitetsstudier mest troligt inom tekniskt område vilket onekligen kommer ge en hel del fördelar, men det gör en vanligtvis inte rik.

  • Svar på tråden Bianca Ingrosso jobbar "sinnessjukt hårt"...
  • Tiina87
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 23:07:46 följande:

    Jag tjänar långt mer än 35 tkr/mån men slipper personalansvar vilket är kanon. Krisar det ställer däremot folk i mitt team upp och jobbar helg/kväll. Det tar vi sen ut i ledig tid vid annat tillfälle. Jag kan även ta ut det i övertidsersättning. Detta händer kanske en gång vartannat år. Att däremot svara kort på ett mail vid behov medan jag sitter i soffan hemma eller på en fråga i vårt chatprogram händer kanske var tredje helg och vanligtvis krävs inget snabbt svar MEN det har självklart gynnat mig att jag gett snabba svar och ger ett seriöst intryck.

    Maken har ännu högre lön än mig +bonus men ingen övertid. Han jobbar oerhört mycket på kvällar/helger så slår man ut det har jag lätt högre timpenning men på lönespecen får han mer pengar. Jag skulle inte vilja lägga så mycket av min fritid på jobbet men det är val man gör. : )


    Jag tjänar också mycket mer än 35trk/månad, även om jag har personalansvar. Folk på mitt jobb ställer också upp och jobbar extra kvällar/helger/dagar när vi behöver folk. De kan själva välja att ta ut det i pengar eller ledighet, eller båda. Precis som jag kan.

    Att svara på mail, sms, telefon eller i chattprogram (vo har dock ingen jobbchatt) på min fritid ingår dock inte för mig och jag gör inte det av den enkla anledningen att när jag är ledig är jag ledig. Folk accepterar att man är ledig (oavsett om man är chef eller vanlig medarbetare) och det är inget som varken är oseriöst eller oacceptabelt.
  • Anonym (Stackars lilla lyxprinsessa)
    Anonym (RUNKA DELUXE-4.) skrev 2019-04-13 21:32:37 följande:
    Ja, tänk att hon redan i så unga år vet vad sinnessjukt hårt arbete innebär.
    Vore roligt att sätta in henne som vikarie en dag på mitt jobb, där arbetar vi verkligen och det spelar ingen roll om vi är snygga eller inte.

    Skulle tro att lilla fröken inte skulle vilja jobba mer... bättre att vara "influencer".

    MY GOD!
  • Lånehajen
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 23:07:46 följande:

    Jag tjänar långt mer än 35 tkr/mån men slipper personalansvar vilket är kanon. Krisar det ställer däremot folk i mitt team upp och jobbar helg/kväll. Det tar vi sen ut i ledig tid vid annat tillfälle. Jag kan även ta ut det i övertidsersättning. Detta händer kanske en gång vartannat år. Att däremot svara kort på ett mail vid behov medan jag sitter i soffan hemma eller på en fråga i vårt chatprogram händer kanske var tredje helg och vanligtvis krävs inget snabbt svar MEN det har självklart gynnat mig att jag gett snabba svar och ger ett seriöst intryck.

    Maken har ännu högre lön än mig +bonus men ingen övertid. Han jobbar oerhört mycket på kvällar/helger så slår man ut det har jag lätt högre timpenning men på lönespecen får han mer pengar. Jag skulle inte vilja lägga så mycket av min fritid på jobbet men det är val man gör. : )


    Det har säkerligen gynnat dig. Självklart ska man inte ta på sig extrajobb i någon större utsträckning men det märks tydligt vilka som inte är intresserade av att lyfta ett finger utöver vad som krävs av dem. Det är ingen åtråvärd egenskap om man säger så.
  • Anonym (Skärp er)
    Anonym (Kl) skrev 2019-04-14 07:44:47 följande:

    Word!

    Jag spyr på working class-hero tänket hos vissa i tråden. Som anser sig vara så överlägsna allt annat men som inte har det minsta koll på någonting utom sin egen inskränkta värld. Är det era egna begränsningar som gör er så bittra?

    Att påstå att Bianca inte skulle klara en dag på era (avancerade, skitsvåra?) jobb är är sjukt nedlåtande och 100% fel.


    Jag spyr inte på working class hero mer än jag spyr på mobbande medelklass som ser ner på arbetarklass men jag tycker att kvinnor överlag ska tygla sin missunnsamhet och rikta den mot dom som verkligen skapar orättvisor. Försök sen inte heller göra varenda ung kvinna till en förebild för unga kvinnor och gör sen inte heller unga kvinnor till några jävla offer som måste daltas med. Hur mår unga killar idag blir inte misshandlade titt som tätt och kan råka ut för grovt våld närsomhelst men det är bara en verklighet dom ska ta och hålla käften om. Ingen påpekar att MMA-stjärnor är dåliga förebilder för unga killar.

    Eller att gangsta rap och filmerna om Gudfadern borde förbjudas då dom romantiserar och inspirerar till gängkriminalitet.

    Och varför är ens Bianca en dålig förebild?! För att hon modellar för kläder och smink på instagram?! Vilket jävla hyckleri, dom mammor som klagar på det sysslar säkert med fransförlängning själva, shoppar på fritiden och färgar håret osv.

    Har säkert försökt banta 2 ggr om året de senaste 20 åren själva.

    Har Bianca hittat på rådande skönhetsideal eller? Är det hon som är ansvarig för att alla i tråden flyger så fort dom kan och köper massa skit från Kina?

    Är det hon som gjort så att skönhetsidealet de senaste 100 åren har varit ?ung och smal med rena ansiktsdrag och vågigt, gärna ljust hår??

    Hon är också en bra förebild fast hon inte behöver vara det eftersom hon har ett otroligt kärleksfullt sätt att prata till andra kvinnor, speciellt dom som är yngre än henne. Det är framförallt DÄRFÖR hon är framgångsrik. En massa tjejer blir GLADA av att läsa hennes blogg och följa henne, dom har henne som sitt hopp och ljus i livet att hålla fast vid, jag har läst så många kommentarer till henne på nätet från unga tjejer som skriver att tack vare henne har dom skrattat idag, blivit påminda om att dom är värdefulla osv. Så FU till dom som kommer och ska försöka solka ner hennes grej.
  • Virriga Vera
    Anonym (Kl) skrev 2019-04-14 07:44:47 följande:
    Word!

    Jag spyr på working class-hero tänket hos vissa i tråden. Som anser sig vara så överlägsna allt annat men som inte har det minsta koll på någonting utom sin egen inskränkta värld. Är det era egna begränsningar som gör er så bittra?

    Att påstå att Bianca inte skulle klara en dag på era (avancerade, skitsvåra?) jobb är är sjukt nedlåtande och 100% fel.
    Njae, hon hade de facto inte klarat en dag på mitt jobb, men så hade inte jag klarat en dag på hennes. Problemet här är ju att folk inte fattar vad hennes jobb egentligen går ut på. Hennes jobb är att vara Bianca 24/7. Hon är aldrig ledig. Hela hennes liv är under lupp, vilket med all tydlighet syns i denna tråden. Allt fläks ut i media, på gott och ont. Ja hon har valt att vara offentlig, men ärligt? Betyder det att hela hennes liv måste vrängas ut och in, att hon aldrig kan få vara privat? Hade ni ställt upp på det utan att tjäna vad hon tjänar?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Stackars lilla lyxprinsessa) skrev 2019-04-13 23:27:50 följande:
    Vore roligt att sätta in henne som vikarie en dag på mitt jobb, där arbetar vi verkligen och det spelar ingen roll om vi är snygga eller inte.

    Skulle tro att lilla fröken inte skulle vilja jobba mer... bättre att vara "influencer".

    MY GOD!
    Lika roligt vore det att sätta in dig som vikarie en dag på hennes jobb. Bara efter den dagen hade du nog slutat att sätta ordet influencer inom citationstecken. Och jag är övertygad om att du skulle tycka att ditt jobb är "ganska chill ändå"
  • Anonym (Josy)

    Hon får tjäna hur mycket pengar hon vill. Det jag sätter mig emot när det gäller influensers är att de är så effektiva reklamobjekt för stora företag som vill nå ut till sina målgrupper. Eftersom produktreklamen bakas in smidigt i influenserna vardag så blir det extra svårt för unga att inse att detta är i princip livegna människor som måste göra och visa vissa produkter på ett bra vis för att få sin inkomst.

    Jag tror knappas Biancas sponsorpengar skulle skjuta i höjden om hon började publicera verkliga bilder från ett verkligt liv bortom det uppstagade skimmet. Mycket i hennes liv är förmodligen glamoröst men hon är också en vanlig kvinna med sorg, glädje, oro och misstro som alla vi andra. Och det hade varit guld värt om infliuencers även kunde visa en mångfasetterad bild från sina liv än att få sina följare att tro att deras liv verkligen ör så fantastiska hela tiden.

    Jag hade älskat att se en Bianca i illasittande mysisar uppkrupen i sin soffa och trycker ostbågar och tittar på bridget Jones medan en tår fölls pga av att hon har så jobbig pms. Eller en blondinbella som visar bilder på smutsiga kostymbyxor pga en misslyckad hämtning på förskolan med barn som bara skriker och inte vill sätta på sig sina leriga galonbyxor. En uppgiven Bella som känner sig misslyckad under det skedet (som alla vi andra). Eller en Caroline berg eriksen med stressitslag pga ekorrhjulet.

    DET hade vunnit min sympati enormt och också bekräftats att detta inte är övernaturliga människor utan samma skrot och korn som vi andra. MEN de skulle aldrig få betalt för att visa upp verkligheten. För sponsorerna vill inte sälja in verklighet. De säljer drömmar och känslan av att vara otillräcklig. Och influencers är deras mest effektiva redskap till en gynnsam delårsrapport.

  • Anonym (J)
    Anonym (Stackars lilla lyxprinsessa) skrev 2019-04-13 18:18:56 följande:

    "Jobbar sinnessjukt hårt"?

    Haha, bara de tre orden har jag skrattat åt så mycket så att jag har ont i magen!

    Lilla Bianca... när ska hon få vila? 


    Din bitterhet och avundsjuka är minst lika underhållande.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (RUNKA DELUXE-4.) skrev 2019-04-13 21:32:37 följande:
    Ja, tänk att hon redan i så unga år vet vad sinnessjukt hårt arbete innebär.

    Om man kan köpa en lägenhet för ett nästan åttasiffrigt belopp, så ja då vet man nog vad ett sinnessjukt hårt arbete är. För den där lägenheten kommer inte från föräldrar eller någon annan än henne själv.
    Du vet, det finns fler sätt att arbeta på än slit med kroppsarbete på en akutmottagning. 

  • Anonym (fy f*n)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-04-13 23:07:46 följande:
    Jag tjänar långt mer än 35 tkr/mån men slipper personalansvar vilket är kanon. Krisar det ställer däremot folk i mitt team upp och jobbar helg/kväll. Det tar vi sen ut i ledig tid vid annat tillfälle. Jag kan även ta ut det i övertidsersättning. Detta händer kanske en gång vartannat år. Att däremot svara kort på ett mail vid behov medan jag sitter i soffan hemma eller på en fråga i vårt chatprogram händer kanske var tredje helg och vanligtvis krävs inget snabbt svar MEN det har självklart gynnat mig att jag gett snabba svar och ger ett seriöst intryck.

    Maken har ännu högre lön än mig +bonus men ingen övertid. Han jobbar oerhört mycket på kvällar/helger så slår man ut det har jag lätt högre timpenning men på lönespecen får han mer pengar. Jag skulle inte vilja lägga så mycket av min fritid på jobbet men det är val man gör. : )
    Men fixar du en vecka på äldreboende?
Svar på tråden Bianca Ingrosso jobbar "sinnessjukt hårt"...