• Hjärtat007

    Någon som provat postafen mot illamående??

    Fått tipsat av barnmorskan att testa postafen mot illamående, står att man kan bli dåsig, så är väl mest de jag är orolig för.

    Nån med erfarenheter?

  • Svar på tråden Någon som provat postafen mot illamående??
  • Karma91

    Det är väldigt olika! Jag blir väldigt dåsig av postafen men andra märker inget alls, det är olika hur känslig man är. Men för mig hjälper det bra mot illamående men jag får ju betala med trötthet. Det är bara att prova och se :)

  • Körsbärsdalen

    Jag tar postafen på e.m., och lergigan comp på f.m. Kan inte påstå att det hjälper så värst mycket, men jag kanske hade spytt exakt hela tiden annars. Blir extremt trött av postafen, och blir tvärtom ganska pigg av lergigan comp (innehåller koffein), så därför har jag den fördelningen.

    Du får nog testa och se vad som fungerar för dig!

  • nnnnnnnn

    Jag blev lite avtrubbad vilket medförde att jag inte kunde kämpa emot illamåendet, så ca 30 min efter jag tagit det så spydde jag som en kalv.
    Testade 3 ggr sen gav jag upp.

    Lergigan (Comp?) fungerade däremot bra. Minns inte om den hette comp eller bara lergigan, det är några år sedan nu.

  • FruW85

    Jag har testat några dagar med lite blandat resultat. Äter inte varje dag utan någon gång ibland när jag känner att jag inte orkar med illamåendet längre. Jag är galet trött redan som det är men tycker att jag blir lite tröttare med postafen. Illamåendet försvinner tyvärr inte heller, men jag spyr i alla fall inte (förutom ett par tillfällen). Jag tycker dock det är lite obehagligt att må så illa att jag det känns som att jag behöver spy, men inte kan. Att inte spy väger dock över så jag kommer antagligen fortsätta äta dom, även om dom inte fungerar optimalt.

  • Mia86a

    Jag mår fruktansvärt dåligt av postafen, men vet flera det funkar jättebra på, så det enda du kan göra är att prova för att veta hur din kropp reagerar.

    Jag känner mig typ magsjuk eller som att jag har influensa efter en tablett.

  • D3ssan

    Jag äter postafen sen v.7 ungefär. Är nu i v.17. Jag mådde illa nästan hela dagarna men kräktes bara 1-2 gånger om dagen. Nu är det nere på kanske 1 gång i veckan. Nu mår jag oftast bara illa på kvällen men även det börjar avta nu. Har slutat med postafen vid två tillfällen. Men har då upplevt att illamåendet kommer tillbaka och kräkningar börjat igen. Men jag tar postafen på kvällen innan jag går och lägger mig, så på dagarna känner jag inte av dåsigheten. Men om de funkar eller om jag inbillar mig att jag blir bättre av den är jag lite osäker på. Har för mig det står att de typ hjälper i 12 timmar och jag tar var 24;e timme. Men oavsett så funkar det att ta dem :)

  • Sasu

    Tog postafen i början, hjälpte ingenting på mig, blev varken trött eller mindre illamående. Tyckte bara mitt illamående blev värre när jag tog dom. Spydde nästan varje gång jag tog en tablett. Men det är olika för alla, så bara att pröva, det är ju receptfritt :)

Svar på tråden Någon som provat postafen mot illamående??