• Äldre 14 Apr 10:15
    602 visningar
    7 svar
    7
    602

    Egypten 2019 - vågar man åka?

    Hej,

    vi är två vuxna och två barn (7 samt 1 år gamla) som gärna vill resa någonstans varmt och soligt på höstlovet 2019. När jag tittar på hur varmt det är på olika ställen, verkar Egypten vara helt perfekt då men jag vet inte om man vågar åka dit.

    Vad tror ni? Någon som har varit till Egypten 2018 eller 2019 med barn och vill dela med sig av erfarenheter och tips?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Egypten 2019 - vågar man åka?
  • Äldre 14 Apr 13:51
    #1

    Kanarieöarna är perfekt på höstlovet. Så slipper man oroa sig för terrordåd och magsjuka.

  • Prakti­sk58
    Äldre 14 Apr 15:23
    #2

    Om du absolut vill uppleva magsjuka.

    Dessutom är egypter (de som jobbar med turister)

    ett ovanligt otrevligt folk.

  • Äldre 14 Apr 15:51
    #3

    Kanarieöarna har vi åkt till flera år men det är inte så varmt på höstlovet... därav vår fundering kring Egypten. Trist med magsjuka...

  • Prakti­sk58
    Äldre 14 Apr 15:58
    #4

    Bättre Eilat I så fall

  • Äldre 14 Apr 23:18
    #5

    Har varit i Egypten två gånger (en gång frivilligt på semester och en gång till därefter ofrivilligt i jobbet) och jag rekommenderar det tyvärr inte. Magsjukegaranti, otrevliga och respektlösa kvinnoförtryckande människor (ni kommer endast att se män eftersom kvinnor inte verkar vistas ute där) och om ert sjuåriga barn är en flicka så kommer ni att få oanständiga förslag kring henne. Fruktansvärt! Pyramiderna är självklart helt fantastiska, men det väger inte upp det andra man blir utsatt för. Åk till Cypern, Azorerna, Kanarieöarna eller Kap Verde istället.

  • ht1
    Äldre 15 Apr 06:49
    #6

    Det är ett mislimland, det säger det mesta varför du inte ska åka dit

  • Thu 2 May 2019 14:07
    #7

    Egypten med barn och all inclusive buffeer... Magsjuka magsjuka magsjuka...Var beredda på att spendera halva dagarna på dass...


    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
Svar på tråden Egypten 2019 - vågar man åka?