• Anonym (oroli­g)
    Sun 14 Apr 2019 15:09
    49 visningar
    1 svar
    1
    49

    Spökveckor??

    Är i v 19 nu.


    Har varit konstant orolig för mf/ma hela graviditeten. Vet inte varför, kanske för att jag börjar bli så pass gammal så jag känner att det kanske inte blir fler chanser att få barn! 


    Jag har moderkakan i framvägg enligt KUB UL. Allt såg bra ut då. Låg risk för kromosomavvikelser. Inväntar RUL om blir i v 20.


    Jag har känt bebisen sedan v 15-16 någon gång. Först sånt där lite "osäkert" fladder men senaste 2 v kanske så har jag känt att den "rört" sig i magen. Inga sparkar såklart men man känner att det är något som flyttas runt liksom, som jag varit övertygad om varit bebisen. Mest när jag sitter ner så magen blir lite ihoptryckt...Tycker jag känt bebisen NÅN gång varje dag sedan ca 2 v tillbaka.


    Jag har haft stora och svullna bröst som gått upp 1-2 stl redan nu. Dock igår plötsligt blev brösten mjuka och lite mindre! Jag kände inte bebisen på hela dagen igår. I dag tror jag inte jag gjort det ännu, kanske ev nån liten rörelse.


    Känner mig sååå orolig att nåt ska ha gått fel! Eftersom symtom och känslan i magen "försvunnit". Är det typiskt spökveckorna nu eller borde jag vara ärligt orolig?


    Mådde illa från v 6 till v 13-14 ungefär men sedan dess är det borta också. Började känna av foglossningar i v 14-15 men har sista veckan också blivit lite mildare (har dock inte tränat nåt sista veckan...)


     


    Vad tror ni?? Hur vanligt är det med MA/MF såhär sent vs spökveckor.? vilket är mest troligt?


     

  • Svar på tråden Spökveckor??
  • Anonym (Känne­r igen mig)
    Tue 23 Apr 2019 09:56
    #1

    När jag var gravid med min son var det likadant, han var en väldigt lugn bebis så jag brukade bara känna av honom 1 - 2 gånger om dagen. En gång på morgonen och ibland en gång på kvällen. (hade också moderkakan i framväggen)

    Brösten kan gå fram och tillbaka i mjukhet så det är ingen fara. Hade stora spända bröst i början sen blev dom mer mjuka. Sen blev doms stora och spända igen efter födseln. 


    Men ring till mvc om du känner dig orolig. :)

Svar på tråden Spökveckor??