• Deacon

    Vilka kläder är snyggast på en man?

    Nyfiken på vilka kläder som är snyggast på en man i 40-årsåldern? Singel för 1a gången på 20 år så har inte så bra koll på vad som gäller 2020

  • Svar på tråden Vilka kläder är snyggast på en man?
  • Aniiee

    Beror mycket på mannen. Alla kan inte bära upp en blazer och en del ser supertattiga ut i en t-shirt.

    Men tumregeln är alltid - inte för smått och inte för stort. Män är notoriska på att bära för stora kläder.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Deacon
    Aniiee skrev 2019-04-14 15:25:21 följande:

    Beror mycket på mannen. Alla kan inte bära upp en blazer och en del ser supertattiga ut i en t-shirt.

    Men tumregeln är alltid - inte för smått och inte för stort. Män är notoriska på att bära för stora kläder.


    Bra kommentar det där. Är i bra form, breda axlar, smala höfter och ölmagen lyser med sin frånvaro. Så lite mer åt det tighta hållet.....
  • Fjäril kär

    Egentligen ställer du två helt skilda frågor. Vad som är modernt just nu betyder inte att just du passar i det/är snygg i det..

    Som regel gäller som ovanstående anger att kläderna är i rätt storlek. Samt skippa bekväma slappkläder. Har svårt att förstå män i gympabrallor med knän och häng matchat med huvtröja.. *ryser*

  • Aniiee
    Deacon skrev 2019-04-14 15:33:39 följande:
    Bra kommentar det där. Är i bra form, breda axlar, smala höfter och ölmagen lyser med sin frånvaro. Så lite mer åt det tighta hållet.....
    Det är svårt att tipsa när jag inte vet något om dig. Det är många delar som ska samverka, inte bara din kroppsbyggnad. Saker som hållning, kroppsspråk, syfte, tillfälle, smak, mm.
    I have a growing lack of disgust for you
  • enmamma

    Skor, snygga skor gör mannen, välputsade och valda efter väder och kläder.
    Välsittande jeans och skjorta i en färg som förstärker din ögonfärg.
    Undvik som tidigare påpekat förstora kläder, undvik grått om du börjat bli lite grå i håret. 
    Obs glöm inte att det är nästintill omöjligt att lura oss kvinnor, var dig själv.

  • nnnnnnnn

    Titta lite vad andra har som du gillar. Var lite modig vad gäller färg, inte bara beige o grått... Gå till en butik som du känner dej bekväm i och be de som jobbar där om råd, de har oftast sjukt mycket bättre koll!

  • Anonym (stil)

    Tycker senaste årens klädstil som förknippats med hipsters är det snyggaste modet på män. Kavajer,skjortor, snygga stickade tröjor eller lite slimmade,  sjalar, snygga kappor, chinos, snygga kängor, slacks, koftor, cardigans och snygga jeans. Passar alla oavsett ålder.

    Här är lite tips:
    Buisness Casual MenLondon Fashion Week Men's Fall 2018

  • Anonym (snyggt)

    Det som är attraktivt är när män bär kläder som de trivs med och som passar personligheten.

    Jag gillar dock den slappa stilen. Inte FÖR brydd men inte heller för SLAPP. Så där lagomt.

    En snygg tröja och mörka ENKLA jeans. Eller om det ska vara uppklätt så kan man ta en snygg enfärgad t-shirt med en uppknäppt kavaj och mörka jeans. Jag gillar svart på män.

    Kanske för att jag själv älskar svart.. haha.

  • Deacon

    Kläder som jag trivs i känns ju som en väldigt bra utgångspunkt. Har aldrig heller varit mycket för hoddies eller jeans vars skrev hänger nere vid knäna. Lite förutfattad mening kanske men tycker att det skriker för mycket "jag försöker vara cool 15-->20-åring" kring den stilen...

    Är väl främst ute efter "casual Friday"-kläder som även funkar bra för en kväll ute på stan. Nuvarande garderoben går mycket i svart, grått och marinblått... typiska arbetskläder mao. Tänkte rensa ut en del gammalt och fylla på med lite mer inspirerande plagg så det ska bli roligt att shoppa loss. Butikspersonalen kommer att få fullt upp ett bra tag

  • auster

    Stramt, välklätt och klassiskt är snyggast. Passformen är viktigare än märket. Kolla på siten Manolo, där hittar man mycket bra inspiration. Sedan förstår inte alltid kvinnor att uppskatta en välklädd man, utan har ofta ganska ytliga preferenser.

  • auster

    Stramt, välklätt och klassiskt är snyggast. Passformen är viktigare än märket. Kolla på siten Manolo, där hittar man mycket bra inspiration. Sedan förstår inte alltid kvinnor att uppskatta en välklädd man, utan har ofta ganska ytliga preferenser.

    Och glöm inte klockan som tillsammans med skorna skiljer agnarna från vetet.

  • Pope Joan II
    auster skrev 2019-04-15 10:46:49 följande:

    Stramt, välklätt och klassiskt är snyggast. Passformen är viktigare än märket. Kolla på siten Manolo, där hittar man mycket bra inspiration. Sedan förstår inte alltid kvinnor att uppskatta en välklädd man, utan har ofta ganska ytliga preferenser.

    Och glöm inte klockan som tillsammans med skorna skiljer agnarna från vetet.


    Håller med här. 
  • Deacon
    auster skrev 2019-04-15 10:46:49 följande:

    Stramt, välklätt och klassiskt är snyggast. Passformen är viktigare än märket. Kolla på siten Manolo, där hittar man mycket bra inspiration. Sedan förstår inte alltid kvinnor att uppskatta en välklädd man, utan har ofta ganska ytliga preferenser.

    Och glöm inte klockan som tillsammans med skorna skiljer agnarna från vetet.


    Tack för infon. Nu kan jag iofs också tycka att det är ganska ytligt att uppskatta en person mycket för dennes kläder men gör ju samma sak själv. Fast klädatilen är ju trots allt lättare att göra något åt än ansikte/kroppshydda.. iaf i det korta perspektivet.

    Flera i denna tråd (och även andra trådar jag har läst) ser skorna som väldigt viktiga... Smaken är såklart som baken men hur ser ett par skor som lyfter mannen till nya höjder ut?
  • Anonym (stil)
    Deacon skrev 2019-04-15 15:42:53 följande:
    Tack för infon. Nu kan jag iofs också tycka att det är ganska ytligt att uppskatta en person mycket för dennes kläder men gör ju samma sak själv. Fast klädatilen är ju trots allt lättare att göra något åt än ansikte/kroppshydda.. iaf i det korta perspektivet.

    Flera i denna tråd (och även andra trådar jag har läst) ser skorna som väldigt viktiga... Smaken är såklart som baken men hur ser ett par skor som lyfter mannen till nya höjder ut?
    Moderna, stilfulla (moderiktiga) och hela, ren och putsade om det är läder.
  • nnnnnnnn

    Skor - samma sak som kläder! Hela, rena, passa och vara sköna så man inte lider, tyvärr gärna lite dyrare då det brukar ge det lilla extra (menar inte tokdyra handsydda skor, men undvik billigaste skorna från lågpriskedjan)

  • Anonym (Klädsel)

    Svarta skinnyjeans. Till det kan man ha vad som helst beroende på sammanhanget. Passar till både skjorta och kavaj, eller till t-shirt tex. Passar för i stort sett alla åldrar med.

  • Tihi

    Till vardags är det snyggt när män har välsittande mörka jeans eller chinos och till det en fin skjorta. Snygga skor och jacka också förstås. Det är viktigt att det är rätt storlek, så varken för smått eller för stort mao. Någon nämnde klockan och visst, har du råd med en dyr klocka så kör på det för det lyfter hela intrycket onekligen.

    Jackan i inlägg 7 ser hemsk ut by the way. Kräks Den passar enbart på skogshuggare i Alaska.

Svar på tråden Vilka kläder är snyggast på en man?