• Mon 15 Apr 2019 12:28
    79 visningar
    2 svar
    2
    79

    Funderingar

    Jag fick barn 2018 i juni och satt in spiral två månader efter förlossningen, har inte haft nån mens sen innan jag vart gravid.

    Tog ut min spiral nu den 27 mars för att vi vill bli gravida igen, och då undrar jag kan man ha sån tur att man ha blivit gravid direkt på dagen (dagarna efter)man tog ut den?

    Har alltså inte fått min mens än, har haft mensvärk/molandevärk till och från i 2 veckor, känt mig yr, har ömmande bröst, känslig och väldigt dåligt tålamod och har varit väldigt taskig i magen nu 4 dagar.

    Har tänkt väldigt mycket på att man kan få ?gravid? symtom även fast man ska ha mens men den kommer ju aldrig så då blir man fundersam.

    Har inte tagit ett graviditettest då jag tror att det är för tidigt för det.

    Men är det nån utav er som har haft samma eller nått liknande och när har ni fått eran mens efter utag av spiral?

  • Svar på tråden Funderingar
  • Mon 15 Apr 2019 12:44
    #1

    Eftersom du inte har haft någon mens alls så antar jag att det är en hormonsprial du har haft? Tänker då att det kan vara därför som du har ont i brösten m.m. nu när den är borta och kroppen själv ska reglera sina hormoner igen? Detta är bara en egen teori, så jag kan ha helt fel..

  • Mon 15 Apr 2019 13:23
    #2

    Ja precis det är en hormonspiral jag har haft.

    Ja de är väl det mina aningar också ha varit inne på att min kropp inte fått tillbaka sina riktiga hormoner så de är därför min kropp är som den är just nu.

    Men de är svårt att veta också eftersom de är samma symtomet som att vara gravid.

    Men jag har tänkt att jag ska vänta 1-2 veckor till innan jag ta ett test, för de kan ju vara så att mensen inte kommer förns efter en månad efter att jag har tagit ut spiralen (de kan säkert ta längre också) men då har man ändå väntat lite längre.

Svar på tråden Funderingar