• Anonym (undra sa flundra)

    En fråga till homosexuella om attraktion

    Jag har en seriös fråga till homosexuella, av båda könen.

    Finns det homosexuella som särskilt dras till/attraheras av/tycker det är sexigt med  en stil man skulle kunna kalla för obögig, eller olesbisk?

    D.v.s. män som är maskulina och kvinnor som är feminina samt att det inte finns något i attribut eller beteende som avslöjar att de är homosexuella.

    Kanske är de rentav hetero, fast ni skulle önska att de vore homo...

    ?

  • Svar på tråden En fråga till homosexuella om attraktion
  • Anonym (....)

    Jag är visserligen bisexuell kille, men jag gillar killar som är typiskt manliga. De där fjolliga killarna går fetbort för mig.

  • Anonym (undra sa flundra)
    Anonym (....) skrev 2019-04-15 13:11:12 följande:

    Jag är visserligen bisexuell kille, men jag gillar killar som är typiskt manliga. De där fjolliga killarna går fetbort för mig.


    Noterat, tack för svar.

    Frågan ställdes dock specifikt till homosexuella för att få veta just hur det kan vara bland homosexuella, inte generellt bland de som kan dras till samma kön.
  • Anonym (Homo)
    Anonym (undra sa flundra) skrev 2019-04-15 12:46:02 följande:

    Jag har en seriös fråga till homosexuella, av båda könen.

    Finns det homosexuella som särskilt dras till/attraheras av/tycker det är sexigt med  en stil man skulle kunna kalla för obögig, eller olesbisk?

    D.v.s. män som är maskulina och kvinnor som är feminina samt att det inte finns något i attribut eller beteende som avslöjar att de är homosexuella.

    Kanske är de rentav hetero, fast ni skulle önska att de vore homo...

    ?


    Ja, det vill jag nog påstå att det finns. Om jag nu lyckades tolka dina funderingar rätt. Jag är själv ganska vanlig, kvinnlig kvinna. Jag skulle gissa på att de flesta se mig som hetero om de inte vet något annat. Jag dras till/tänder på/attraheras av kvinnliga kvinnor. Alltså feminina vanliga kvinnor som nog skulle ses som hetero. Det stereotypa utseendet för homosexualitet existerar inte riktigt så som i medusa tänker jag ...
  • Anonym (Homo)
    Anonym (Homo) skrev 2019-04-15 15:24:06 följande:

    Ja, det vill jag nog påstå att det finns. Om jag nu lyckades tolka dina funderingar rätt. Jag är själv ganska vanlig, kvinnlig kvinna. Jag skulle gissa på att de flesta se mig som hetero om de inte vet något annat. Jag dras till/tänder på/attraheras av kvinnliga kvinnor. Alltså feminina vanliga kvinnor som nog skulle ses som hetero. Det stereotypa utseendet för homosexualitet existerar inte riktigt så som i medusa tänker jag ...


    Haha MEDIA ska det såklart stå!
  • Anonym (....)
    Anonym (Homo) skrev 2019-04-15 15:34:02 följande:

    Haha MEDIA ska det såklart stå!


    Tänker samma sak. Väldigt många bi och homosexuella som jag känner ser och agerar precis som vanliga heterosexuella människor. Typ 70-80% av alla jag känner som är homo kan man inte ska att de är homosexuella baserat på utseende och beteende.

    Men den där stereotypa lesbiska tjejen som är väldigt Butch eller fjolliga killen syns ju mest, så många som inte är bi/homo tycks ju tro att homosexuella oftast är sådana.
  • Anonym (Vän till lebb)

    En nära vän till mig är extremt flickig i sitt sätt och utseende. Hon är väl lite av en bimbo. Blond, stora bröst, ankläppar, solbränd, sminkad. Hon är lesbisk. Söker sig till kvinnor som är manhaftiga. Så det finns alla kategorier.

  • Anonym (undra sa flundra)
    Anonym (Homo) skrev 2019-04-15 15:24:06 följande:
    Ja, det vill jag nog påstå att det finns. Om jag nu lyckades tolka dina funderingar rätt. Jag är själv ganska vanlig, kvinnlig kvinna. Jag skulle gissa på att de flesta se mig som hetero om de inte vet något annat. Jag dras till/tänder på/attraheras av kvinnliga kvinnor. Alltså feminina vanliga kvinnor som nog skulle ses som hetero.
    Tack för ditt svar.
    Anonym (Homo) skrev 2019-04-15 15:24:06 följande:
    . Det stereotypa utseendet för homosexualitet existerar inte riktigt så som i medusa tänker jag ...
    Stereotypiskt eller inte, så existerar det.

    Jag menar inte att lägga någon värdering i det eller att utmåla homosexuella som att vara endast på ett sätt, utan vill veta vad som attraherar homosexuella.
  • Anonym (undra sa flundra)
    Anonym (....) skrev 2019-04-15 16:00:08 följande:
    Tänker samma sak. Väldigt många bi och homosexuella som jag känner ser och agerar precis som vanliga heterosexuella människor. Typ 70-80% av alla jag känner som är homo kan man inte ska att de är homosexuella baserat på utseende och beteende.

    Så kan det säkert vara.

    Om tråden och dess svar slår hål på myter och fördomar så säger jag välkommen till det. Solig


    Anonym (....) skrev 2019-04-15 16:00:08 följande:
    Men den där stereotypa lesbiska tjejen som är väldigt Butch eller fjolliga killen syns ju mest, så många som inte är bi/homo tycks ju tro att homosexuella oftast är sådana.
    Nu menade jag inte bara sådant som är så utmärkande att det mer eller mindre omedelbart är uppenbart, utan även att man skulle kunna studera personen på håll under en timme eller t.o.m. träffa personen och prata eller kanske t.o.m. ha ett långvarigt vänskapsförhållande och inte se någonting i just sättet eller utseendemässig stil som avslöjar den sexuella läggningen eller ens ger en misstanke.
    Det kan vara små detaljer som de flesta kanske inte lägger märke till eller reagerar på, men som folk med viss erfarenhet av umgänge i sådana kretsar kan se och förstå.

  • Anonym (Lezzie)

    Jag gillar båda. Tycker att tjejer som ser traditionellt kvinnliga ut är vackrare men lite tråkiga utseendemässigt. Mest attraherad av kvinnor som är lite obestämbara, som har båda manliga och kvinnliga attribut. Gärna androgyna, men rena butch-tjejer är inte riktigt min smak. Hade kunnat falla för dem också dock. Kärlek och attraktion har inte så mycket med yttra drag att göra, utan mer hur hon för sig, hur hon pratar, flörtar, förför etc. Båda väldigt manligt och väldigt kvinnligt kan vara sexigt.

  • Anonym (Flata)

    Det finns lika många svar på vad man attraheras av som gay, som det finns svar för hetros. Med andra ord en för varje person. Om jag svarar för mig, som ju oxå är den enda jag kan svara för.. Så rent utseendemässigt/attraktionsmässigt går uppblåst bröst, putande läppar och överdrivet kvinnligt bort. Likaså butch, där du inte vet om det är en tjej el kille. Däremot så tänder jag på pondus och utstrålning, fast nyfiken blick. Sedan om hon är långhårig och går i klänning, el korthårig i kostym, spelar mindre roll...

  • Anonym (undra sa flundra)
    Anonym (Flata) skrev 2019-04-18 17:57:32 följande:

    Det finns lika många svar på vad man attraheras av som gay, som det finns svar för hetros. Med andra ord en för varje person. Om jag svarar för mig, som ju oxå är den enda jag kan svara för..


    Ja, så är det ju och var och en svarar förstås bara för sig själv.
    Anonym (Flata) skrev 2019-04-18 17:57:32 följande:

     Så rent utseendemässigt/attraktionsmässigt går uppblåst bröst, putande läppar och överdrivet kvinnligt bort. Likaså butch, där du inte vet om det är en tjej el kille. Däremot så tänder jag på pondus och utstrålning, fast nyfiken blick. Sedan om hon är långhårig och går i klänning, el korthårig i kostym, spelar mindre roll...


    Tack för svar. :)

  • Anonym (Lesbisk)

    Jag är lesbisk, ganska feminin men inte överdrivet.

    Alla kvinnor jag varit tillsammans med hittills, hade aldrig varit med en kvinna innan. Samtliga har varit tjej-tjejer (feminina).

  • Anonym (Androgyn)

    Jag är väldigt feminin i första anblick, särskilt sett ur kvinnors ögon. Men en man skulle nog säga att jag är androgyn som en pojkflicka i sättet.. och det för att jag inte tänker särskilt typiskt kvinnligt, gillar att vara förande och gillar oftast mer feminina killar. Var dem inte tillräckligt feminina så blev de automatiskt det efter en längre relation med mig.

    Jag är dock inte gay, men helt klart bs, då jag har varit med tjejer och haft romanser med tjejer. Gillar främst androgyna tjejer som är som mig och hellre super feminina och men inte maskulina.

    Sen tycker jag själv att kontraster är otroligt vackert och sexigt, tex feminimt utseende/ maskulint sinne på en man eller motsatt maskulint utseende/ feminint sinne.

    Jag är en blandning av kontraster själv. Långt hår, kvinnligt utseende, men lite maskulint sinne. Jag har dock aldrig tvivlat på min sexualitet, jag älskar män och deras manliga kroppar. Jag tycker kvinnor är attraktiva, men har aldrig älskat en kvinna. Tänder mer på personen än könet.

Svar på tråden En fråga till homosexuella om attraktion