• Evert2

    Barn sålde majblommor utenför butik-blev misshandlade och bortjagade av tiggare

    Barnen stod och sålde majblommor utanför en butik i Höglandet när en tiggare kom fram och slog dom och jagade bort dom. Så vad hade du gjort om det var dina barn som blev utsatta för det? Själv skulle jag ge fanskapet en rejäl utskällning och göra en polisanmälan om egenmäktigt förfarande och ringa misshandel.

  • Svar på tråden Barn sålde majblommor utenför butik-blev misshandlade och bortjagade av tiggare
  • lövet2

    Tja, fast jag är inte alldeles säker på att det var så det gick till. Har läst uttalanden från ögonvittnen, som påstår att det var en dement äldre herre som gav sig på dem. Den demente mannen hade fått för sig något och blev arg på barnen.

  • Anonym (Anonym)
    lövet2 skrev 2019-04-15 16:23:55 följande:

    Tja, fast jag är inte alldeles säker på att det var så det gick till. Har läst uttalanden från ögonvittnen, som påstår att det var en dement äldre herre som gav sig på dem. Den demente mannen hade fått för sig något och blev arg på barnen.


    www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/4qOqzo/barn-salde-majblommor--blev-attackerade

    Två barn stod på torsdagen utanför en butik på Höglandet i Småland för att sälja majblommor. Då blev de attackerade av en man som satt utanför butiken och bad om pengar.
  • Anonym (förälder)

    Det är inte första gången majblommesäljare blir utsatta.
    Förra veckan var det ju ungdomar som lurade med en flicka till bankomaten och där rånade henne på alla pengar.
    En kvinna som jobbar på stiftelsen för majblommorna berättade i tv att det händer några fall varje år att barn som säljer majblommor blir rånade mm.
    Det är flera tusen barn som säljer så tyvärr kommer några att råka illa ut.
    Alla som gör så är ju lika illa vare sig dom är svenskar eller från andra länder.

  • Anonym (..)
    Anonym (Wyf) skrev 2019-04-15 16:37:02 följande:

    Finns det något i Aftonbladets artikel som talar emot Lövet2s invändning?


    tiggaren kanske var dement?
  • Anonym (Wyf)
    Anonym (..) skrev 2019-04-15 16:55:54 följande:

    tiggaren kanske var dement?


    Eller så kanske det inte var en tiggare?
  • Anonym (..)
    Anonym (Wyf) skrev 2019-04-15 17:10:31 följande:

    Eller så kanske det inte var en tiggare?


    Det var det.
  • jerome2

    Bort med dem bara. Det måste till krafttag mot de här ligorna nu. Det här är Sverige, ett av världens mest beskattade och bidragsvänliga länder. Här behöver man inte tigga. Vi ska inte ha människor med egna "områden" som ger sig på våra barn.

  • Evert2

    Dom har sina revir som dom bevakar med näbbar och klor. Där jag bor har en klan ensamrätt på hela området och nåde den utomstående som vågar inkräkta.

Svar på tråden Barn sålde majblommor utenför butik-blev misshandlade och bortjagade av tiggare