• Anonym (Tanke­)
    Mon 15 Apr 2019 18:22
    1198 visningar
    71 svar
    71
    1198

    Fråga till låg-lustade fruar

    Vänder min fråga till er som är nöjda med nån gång i månaden.

    Om er man en dag tycker att ni (som par) kan skippa sexet framöver, helt.

    Hur skulle ni ställa er till det?

    Detta är något jag funderat på ett tag nu, över åren som gått har vårt liv sjunkit till den nivån där hon som mest är sugen nån gång i månaden, och all intimitet utan kläder är enbart på hennes villkor.

    Detta har resulterat i märkliga bieffekter, därbland att lusten efter henne försvinner så länge vi inte sexar loss, för då kommer lusten tillbaka, och lägger sig inte förrän efter ett par veckor igen.

  • Svar på tråden Fråga till låg-lustade fruar
  • Anonym (Vänd)
    Tue 16 Apr 2019 09:24
    #11
    +1
    Anonym (Därför) skrev 2019-04-16 08:37:17 följande:

    [quote=79568828][quote-nick]Anonym (?) skrev 2019-04-16 08:05:25 följande:[/quote-nick]Till er som säger att det skulle vara skönt/glädjande att slippa - varför då?[/quote

    Eftersom han inte sköter om sig själv, har blivit fet och tvättar sig inte ordentligt. Och framför allt för att han är egoistisk i sängen. Det handlar om att han ska komma och när han har gjort det så är det klart. Inte en tanke på att jag ska njuta.


    Ni som har så egoistiska män borde lära er att öppna flabben. Varför godta dålig sex och ställa upp-sex när ni kan göra något åt det. Har svårt att tro att en villig man hellre avstår sex än har sex på bådas villkor.

    Nä, i fall som ditt är det oftast inte mannens fel eftersom kvinnan tiger ihjäl sin egen lust. Har aldrig haft sex med en man som inte velat att jag ska ha det skönt. Och då har jag tyvärr haft många partners.
  • Anonym (btrd)
    Tue 16 Apr 2019 09:38
    #12
    -1 +1
    Anonym (?) skrev 2019-04-16 08:30:06 följande:

    Eller är kvinnor helt enkelt inte intresserade av sex?


    Jo, fast med någon annan.
  • Anonym (Därfö­r)
    Tue 16 Apr 2019 10:25
    #13
    Anonym (Vänd) skrev 2019-04-16 09:24:05 följande:

    Ni som har så egoistiska män borde lära er att öppna flabben. Varför godta dålig sex och ställa upp-sex när ni kan göra något åt det. Har svårt att tro att en villig man hellre avstår sex än har sex på bådas villkor.

    Nä, i fall som ditt är det oftast inte mannens fel eftersom kvinnan tiger ihjäl sin egen lust. Har aldrig haft sex med en man som inte velat att jag ska ha det skönt. Och då har jag tyvärr haft många partners.


    Fast du vet ingenting om mitt liv! Jag har inte tigit utan sagt det rakt ut flera gånger. Det blir bra vid nästa tillfälle och sedan går det tillbaka.
  • Tue 16 Apr 2019 10:47
    #14

    min fru är en sådan där som bara vill ha max en gång i månaden och hon vill inte ens runka mig hon vill inte att jag ska ta på henne o sådant och jag har frågat henne flera gånger om hon vill skriva under för skilsmässa men det vill hon inte och hon har sagt flera gånger att vill jag ha någon annan så får jag skilja mig men hon vill inte skriva på....

    så vete fan hur man ska göra men det är trökigt som fan att det är så här tycker inte det är ett förhållande

  • Anonym (Mi)
    Tue 16 Apr 2019 10:49
    #15
    snusaren1 skrev 2019-04-16 10:47:17 följande:

    min fru är en sådan där som bara vill ha max en gång i månaden och hon vill inte ens runka mig hon vill inte att jag ska ta på henne o sådant och jag har frågat henne flera gånger om hon vill skriva under för skilsmässa men det vill hon inte och hon har sagt flera gånger att vill jag ha någon annan så får jag skilja mig men hon vill inte skriva på....

    så vete fan hur man ska göra men det är trökigt som fan att det är så här tycker inte det är ett förhållande


    snusaren1 skrev 2019-04-16 10:47:17 följande:

    min fru är en sådan där som bara vill ha max en gång i månaden och hon vill inte ens runka mig hon vill inte att jag ska ta på henne o sådant och jag har frågat henne flera gånger om hon vill skriva under för skilsmässa men det vill hon inte och hon har sagt flera gånger att vill jag ha någon annan så får jag skilja mig men hon vill inte skriva på....

    så vete fan hur man ska göra men det är trökigt som fan att det är så här tycker inte det är ett förhållande


    Vad ger hon för svar på sin bristande lust?
  • Anonym (Mi)
    Tue 16 Apr 2019 11:02
    #16
    Anonym (?) skrev 2019-04-16 08:30:06 följande:

    Eller är kvinnor helt enkelt inte intresserade av sex?


    Älskar sex. Men är ingen robot. Finns inte uppskattning, kärlek och samspel så har jag hellre sex med mig själv.

    Har massor av sex i min nu (7 åriga relation). Mannen ifråga -ser mig- och tar mig inte för givet. Han jobbar på relationen precis lila hårt som jag. Vi delar jämlikt på allt i livet utan att tjata. Vi värnar om varandra.

    I min förra relation så var jag den typiska projektledaren. Fick hela tiden tala om vad han skulle fixa i hemmet för att få det gjort (vardagssysslor, inget annat). Han kunde gladeligen strunta i disk i flera dagar och lata sig framför datorn medan jag städade, lagde mat och grejade. Han kunde alltid luta sig tillbaka då jag hade koll på räkningar, besiktning, tandläkartider, skolaktiviteter, läxor och kvartssamtal. Han frågade mig alltid vad vi hade i kylen trots att han var i köket. Han visste inte ens vart vårt lakanskåp eller handdukar fanns.

    Ingen direkt ansträngning. En dask i runpan och komplimanger som -vad sexig du är- och sen ville han ligga. Kände mig som en serviceinrättning istället för en kvinna. Min lust var noll. Så varför skulle jag anstränga mig för honom när han aldrig gjorde det för mig eller för oss?

    Såklart åkte han ut och jag mådde så bra! Blev mer utvilad utan honom, mindre stressad och sexlusten sköt i topp!

    Min historia bakom mitt tillfälligt låga sexlust.
  • Anonym (marre­)
    Tue 16 Apr 2019 11:24
    #17
    Anonym (btrd) skrev 2019-04-16 09:38:19 följande:
    Jo, fast med någon annan.
    Just så !  Lyckligvis har jag skaffat en yngre älskare, ung med massor av passion och lust men gammal nog till att veta hur man hanterar en het lengtande kvinna.
  • Anonym (btrd)
    Tue 16 Apr 2019 11:29
    #18
    Anonym (marre) skrev 2019-04-16 11:24:46 följande:
    Just så !  Lyckligvis har jag skaffat en yngre älskare, ung med massor av passion och lust men gammal nog till att veta hur man hanterar en het lengtande kvinna.
    Vad tycker din make om det upplägget?
  • Anonym (marre­)
    Tue 16 Apr 2019 11:50
    #19
    Anonym (btrd) skrev 2019-04-16 11:29:47 följande:
    Vad tycker din make om det upplägget?
    Vem har sagt att han vet ?   Moralprediken undanbes, svarar inte.
  • Anonym (btrd)
    Tue 16 Apr 2019 12:04
    #20
    Anonym (marre) skrev 2019-04-16 11:50:30 följande:
    Vem har sagt att han vet ?   Moralprediken undanbes, svarar inte.
    Du behöver inte svara. Jag tänker ändå berätta hur jag tog det då min fru gjorde som du.

    Jag blev totalt krossad, gick ner 5 kg första månaden. Jag kunde inte äta, men drack alldeles för mycket. i en dimma av alkohol och smärtstillande orsakade jag mig själv rätt stora skador med en kniv. Ärren kommer synas resten av mitt liv. Jag kan sedan dess inte gå och bada med mina barn, för jag vill inte att de ska se hur jag ser ut och fråga varför

    Efter sju år så orkar jag inte ens fundera på att träffa någon ny. Hon skulle se mig som ett psykfall och dra samma dag. Jag kommer leva andra halvan av mitt liv som ensamstående, utan sex och annan mänsklig närhet.

    Barnen förstod aldrig riktigt vad som hände, men de såg hur dåligt jag mådde, och de drog på egen hand slutsatsen att deras mamma på något sätt var skyldig till det.

    Tycker du att din make är värd en liknande framtid?
Svar på tråden Fråga till låg-lustade fruar